2

ساخت سیل‌های هوای یاتاقان واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 21819
  • 27 فروردین 1399 - 18:33
ساخت سیل‌های هوای یاتاقان واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی

سیل‌های هوای یاتاقان واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی با استفاده از روش مهندسی معکوس، از سوی متخصصان داخلی ساخته شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازدنیای اقتصاد،در پاسخ به نیاز واحدهای نیروگاه به قطعات و تجهیزات لازم برای تولید برق پایدار، متخصصان اداره ساخت داخل این شرکت، اقدام به مهندسی معکوس سیل‌های هوای […]

سیل‌های هوای یاتاقان واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی با استفاده از روش مهندسی معکوس، از سوی متخصصان داخلی ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازدنیای اقتصاد،در پاسخ به نیاز واحدهای نیروگاه به قطعات و تجهیزات لازم برای تولید برق پایدار، متخصصان اداره ساخت داخل این شرکت، اقدام به مهندسی معکوس سیل‌های هوای آلومینیومی یاتاقان شماره ۲ توربین‌های گازی مدل GEF-۹ کردند. حامد گرجی، کارشناس ساخت داخل نیروگاه در این باره گفت: با درخواست معاونت تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی برای تامین قطعه سیل‌های هوای آلومینیومی یاتاقان شماره ۲ واحد گازی، اقدام به مهندسی معکوس این قطعه مهم کردیم که با استفاده از تخصص سازندگان داخلی، این تجهیز، ساخته و پس از انجام تست‌های لازم، تحویل نیروگاه شد. گرجی افزود: این قطعه که با استفاده از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ و روش تولید فرآیندهای دقیق ماشین‌کاری CNC و ابعادبرداری CMM ساخته شده است، در آب‌بندی محفظه یاتاقان شماره ۲ کاربرد دارد که وظیفه آن، جلوگیری از ورود هوای خروجی کمپرسور واحد به محفظه این یاتاقان است.

نیروگاهیان

وی در ادامه اظهار کرد: اداره ساخت داخل، بنا به نیاز معاونت‌های تعمیرات بخار و سیکل ترکیبی، وظیفه طراحی قطعات و تجهیزات واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه را برعهده دارد که تاکنون انواع قطعات مهم و استراتژیک واحدها در این اداره طراحی و از سوی متخصصان داخلی، ساخته شده است. تامین قطعات و تجهیزات نیروگاه شهید رجایی، مبتنی بر رویکرد درون‌زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی انجام می‌شود که این اقدامات با کاهش هزینه‌های جاری نیز همراه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21819

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.