4

ساخت مخازن جدید آب در البرز بر مدار پیشرفت

  • کد خبر : 89325
  • 16 آبان 1401 - 1:25
ساخت مخازن جدید آب در البرز بر مدار پیشرفت
"ذوالفقار مهدی‌زاده" با بیان اینکه بر اساس استاندارد کشور، با کمبود 200 هزار متر مکعب حجم مخزن در استان مواجه هستیم، افزود: این در حالیست که در طول سال، شاهد رشد جمعیتی معادل 100 هزار نفر بوده و این موضوع، آبرسانی به شهروندان را بخصوص درفصل گرم سال با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از احداث بیش از ۵۲ هزار متر مکعب مخزن ذخیره خبر داد و گفت: با ساخت مخازن در سطح شهرها و روستاهای این استان، سالانه حدود ۱۵ درصد از کمبود مخازن ذخیره جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ذوالفقار مهدی‌زاده” با بیان اینکه بر اساس استاندارد کشور، با کمبود ۲۰۰ هزار متر مکعب حجم مخزن در استان مواجه هستیم، افزود: این در حالیست که در طول سال، شاهد رشد جمعیتی معادل ۱۰۰ هزار نفر بوده و این موضوع، آبرسانی به شهروندان را بخصوص درفصل گرم سال با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای جمعیت بیش از سه میلیون نفر در البرز، بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره وجود دارد که این میزان باید به ۷۰۰ هزار متر مکعب ارتقا یابد، افزود: نهضت ساخت مخازن جدید در این استان از اوایل سال قبل شروع شد و در سال  ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۲ هزار متر مکعب مخزن جدید وارد مدار شده و در سال ۱۴۰۱ هم بیش از ۵۲ هزار متر مکعب در حال احداث است.

 

 

نیروگاهیان

مهدی‌زاده، برنامه این شرکت برای سال ۱۴۰۲ را بهره‌برداری از ۶۰ هزار متر مکعب مخزن جدید عنوان و اظهار کرد: با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌شود طی حداکثر ۵ سال آتی کمبود مخازن استان مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از مخازن جدید، تاب‌آوری تاسیسات آبرسانی بیشتر شده و در زمان اوج مصرف (فصل گرم) افت فشار و تنش آبی در تاسیسات توزیع آب مرتفع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89325
  • نویسنده : مهدی علی محمدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.