5

ساخت هزار و ۱۲۲ قطعه نیروگاه با استفاده از مهندسی معکوس در دوران تحریم/طرح کاهش مصرف شبانه روزی ۶ و نیم میلیون لیتر در نیروگاه به زودی عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 17426
  • 21 بهمن 1398 - 9:46
ساخت هزار و ۱۲۲ قطعه نیروگاه با استفاده از مهندسی معکوس در دوران تحریم/طرح کاهش مصرف شبانه روزی ۶ و نیم میلیون لیتر در نیروگاه به زودی عملیاتی می‌شود

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا، گفت: ساخت هزار و ۱۲۲ قطعه نیروگاه به تعداد ۴۹ هزار و ۲۰۲ قعطه به روش مهندسی معکوس در سال ۹۰ عملیاتی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.   بیشتر بخوانید سلول خورشیدی معکوس؛ فناوری فتوولتائیک جدید در طول شب هم برق تولید خواهد کرد صرفه‌جویی ۳۸ میلیاردی […]

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا، گفت: ساخت هزار و ۱۲۲ قطعه نیروگاه به تعداد ۴۹ هزار و ۲۰۲ قعطه به روش مهندسی معکوس در سال ۹۰ عملیاتی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران،نام نیروگاه شهید سلیمی ممکن است برای خیلی از ایرانی‌ها آشنا باشد.

این نام از دوران دفاع مقدس بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد، شهادت ۳۵ نفر از پرسنل این مجموعه در دوره حمله نیروهای بعثی عزم مهندسان و کارکنان این مجموعه را برای افزایش تولید انرژی برق در کشور مضاعف کرده و امروز مجموعه تولیدی به مرحله‌ای رسیده است که با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا از سال ۹۰ همچنان بر مدار تولید می‌چرخد و همه نیازمندی‌های تولیدی این مجموعه بزرگ تولید برق کشور توسط مهندسان و نیروهای داخل مجموعه تامین و تولید می‌شود.

در همین ارتباط محسن معتمدی مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ و با آغاز تحریم‌های ظالمانه دشمنان اداره ساخت داخل و با هدف پیگیری و به فعلیت رساندن توانمندی‌های قطعه سازیان داخلی در زمینه تولید تجهیزات نیروگاهی در این شرکت تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون با پیگیری‌های این اداره هزار و ۱۲۲ سری از قطعات نیروگاه به تعداد ۴۹ هزار و ۲۰۲ عدد به روش مهندسی معکوس بومی سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمین کا خاطر ناشن کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و نهادینه کردن فرهنگ و نگرش و استفاده از تولیدات داخلی با حضور در نمایشگاه‌های متعدد داخلی حضور پیدا کردیم.

وی خاطر نشان کرد: از توانمندی‌های مختصصان فنی این مجموعه برای تولید داخلی استفاده کریم و حس خودباروی را در صنعتگران و تولید کنندگان داخلی در اطمینا بخشی مدیران و صاحب‌نظران صنایع برای استفاده از قطعات ساخت داخل باید تقویت کنیم.

معتمدی در ادامه از برنامه‌ریزی بریا افزایش ظرفیت اسمی تولید نیروگاه به دو هزار و۷۰۰ مگاوات برق خبر داد و گفت: پس از پیگیری و تصویب در وزارت نیرو مبنی بر توسعه بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات که عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز شده و برنامه داریم این پروژه را در دو فاز عملیاتی کنیم.

وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت تولید برق منطقه‌ای و تامین بخش از تقاضا و کمک به افزایش پایدار شبکه سراسری برق کشور و تامین و پاسخگویی به تقاضایی روز افزون مصارف برق مشترکان عنوان کرد و گفت: استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقاء دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و ایجاد اشتغال از دیگر برنامه‌های محوری این پروژه می‌توان عنوان کرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در ادامه با اعلام اینکه نخستین تعمیر اساسی بویلر فید پمپ، کندانسیت پمپ و پمپ آب دریایی واحد سیکل ترکیبی بدون حضور کارشناسان خارجی و با استفاده از قطعات ساخت داخل و اتکا بر توانمندی‌های شرکت‌های داخلی انجام شده است، افزود: برای تعمیر این تجهیزات ابزارهای مخصوصی برای دمونتاژ دستگاه طراحی و ساخته شد و همچنین قطعات و لوازم معیوب با قطعات کاملا بومی و تولید شده با دستان توانمند صنعتگران و سازندگان داخل کشور تعویض و پس از مونتاژ نهایی، راه اندازی و بدون مشکل در حال بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: ساخت بسکت‌های لایه سرد و گرم ایرپری هیترها در داخل نیروگاه انجام می‌شود و در این فرایند ساخت این بسکت‌ها ۹۰ تن ورق رول به ۳۰۰ عدد بسکت ردیف سوم ایرپری هیتر یک و دو تبدیل می‌شود

معتمدی میزان برق تولیدی خالص این مجموعه را در ۱۰ ماهه سال جاری هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۵۶ هزار کیلو وات ساعت عنوان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا یکی از دیگر اقدامات موثر در این مجموعه تولیدی را اجرای پروژه بهسازی و بازسازی که در تابستان امسال انجام شده عنوان کرد و افزود: ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات به میزان ظرفیت اسمی در واحد یک بخاری بود که برنامه‌ریزی برای تولید یک واحد ۴۰ ساله به ظرفیت ۴۴۰ مگاوات اقدام آسانی نیست.

وی با اعلام اینکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با صرفه‌جویی چهار هزار میلیارد ریالی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر برای تولید ۴۲ مگاوات برق نیاز به ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار است ولی با اجرای طرح صرفه جویی تنها با ۲۰ میلیارد تومان این دغدغه عملیاتی شده است.

معتمدی در ادامه از با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای کاهش استفاده از ذخایر زیر زمینی مراحل اجرای پروژه آب شیرین کن در این مجموعه عملیاتی شده است، گفت: با اجرای این بخش میزان آب از ذخایر زیر زمینی به مقدار ۶ میلیون لیتر کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است و فاز اول این پروژه تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17426

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.