3

ساخت و بازسازی ۱۳۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه مشهد

  • کد خبر : 102222
  • 13 اردیبهشت 1402 - 12:47
ساخت و بازسازی ۱۳۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه مشهد
نیروگاه مشهد با هفت واحد تولیدی و توان نامی ۳۲۸ مگاوات تامین کننده بخش عمده برق‌ مورد نیاز شهر مشهد و زائران و مجاوران حرم ثامن الائمه حضرت رضا(ع) است.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه مشهد گفت: متخصصان این مجموعه در سال گذشته با اتکا به دانش و تخصص خود، موفق به ساخت و بازسازی یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه مورد نیاز واحدهای بخاری و گازی نیروگاه شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سیدعلی اصغر جلالی موسوی با اشاره به نقش ساخت و بازسازی این قطعات در حفظ پایداری تولید نیروگاه، افزود: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به‌کار رفته در واحدهای بخاری اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، شامل ساخت و بازسازی انواع والو های فشار قوی،ساخت بوش استیل سگمنت واحد bbc،ساخت سوپاپ والو بخار لابیرنت، ساخت سوپاپ کنترل والو ۵ اشکودا و…. نقشی مهم و حیاتی در تعمیرات و بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌اند.

وی ادامه داد: نیروگاه مشهد با بیش از ۵۸ سال سابقه تولید برق، در طی سال‌های اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه سعی در کاهش هزینه بهره‌برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است. جلالی موسوی تصریح کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های بالای تأمین قطعات و قیمت پایین خرید انرژی از نیروگاه‌ها، روندی پایدار و مستمر در تأمین انرژی الکتریکی و خدمت‌‌رسانی به مردم و تأمین برق مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت‌های بی‌نظیر و ارزشمندی دست یافته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهره‌مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است.

 

 

نیروگاهیان

نیروگاه مشهد با هفت واحد تولیدی و توان نامی ۳۲۸ مگاوات تامین کننده بخش عمده برق‌ مورد نیاز شهر مشهد و زائران و مجاوران حرم ثامن الائمه حضرت رضا(ع) است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=102222
  • نویسنده : عباس گرایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.