4

ساخت و بومی‌سازی قطعات الکترونیکی توربین‌های گازی در نیروگاه ری

  • کد خبر : 89500
  • 18 آبان 1401 - 12:44
ساخت و بومی‌سازی قطعات الکترونیکی توربین‌های گازی در نیروگاه ری
خودباوری و تکیه بر توان داخلی و تمرکز بر دانش و تجربه فنی باعث شده است متخصصان توانمند نیروگاه ری نقشی تاثیرگذار در حوزه ساخت داخل قطعات و تجهیزات نیروگاهی و بومی سازی دانش فنی ساخت آنها داشته باشند.

ساخت بیش از ۵۰ نوع بورد‌ الکترونیکی سیستم های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی نیروگاه ری در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه و به دست متخصصان توانمند آن اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، خودباوری و تکیه بر توان داخلی و تمرکز بر دانش و تجربه فنی باعث شده است متخصصان توانمند نیروگاه ری نقشی تاثیرگذار در حوزه ساخت داخل قطعات و تجهیزات نیروگاهی و بومی سازی دانش فنی ساخت آنها داشته باشند.

حمید بادرستانی، مدیر‌عامل نیروگاه ری اعلام کرد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان این نیروگاه، جزو پیشگامان حوزه ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی بوده‌ایم. بر این اساس ساخت بیش از ۵۰ نوع بورد الکترونیکی سیستم‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی متنوع نیروگاه ری در آزمایشگاه ابزار دقیق نیروگاه با اتکا به خودباوری، برگ زرینی از افتخارات صنعت برق به ویژه نیروگاه ری به شمار می‌رود.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: تمام مراحل ساخت این کارت‌ها در داخل نیروگاه انجام می‌شود و توانسته‌ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای خود، به نیروگاه های دیگر نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات، صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشیم.

بادرستانی گفت: نیروگاه ری با داشتن توربین‌های گازی متنوع و نیروهای متخصص و با دانش فنی بالا از جایگاه ویژه‌ای در بین نیروگاه های کشور برخوردار است و گام برداشتن در راستای ساخت داخلی قطعات با اتکا به خودباوری یکی از اهداف مهم این شرکت نام برداست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89500
  • نویسنده : علی موحدی‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.