5

ساخت و تکمیل نیروگاه‌های جدید برق در هرمزگان پیگیری شود

  • کد خبر : 13300
  • 15 دی 1398 - 8:40
ساخت و تکمیل نیروگاه‌های جدید برق در هرمزگان پیگیری شود

استاندار هرمزگان گفت: ساخت و تکمیل نیروگاه‌های جدید برق در هرمزگان پیگیری شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌ها و مذاکراتی که با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتیم، این سازمان […]

استاندار هرمزگان گفت: ساخت و تکمیل نیروگاه‌های جدید برق در هرمزگان پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌ها و مذاکراتی که با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتیم، این سازمان با واگذاری بندرگاه نخل ناخدا در بندرعباس به عنوان یک کمک اجتماعی به شهرداری بندرعباس موافقت کرد.

وی ادامه داد: باید ساز و کار مناسبی برای تسریع در واگذاری این بندرگاه به مجموعه شهرداری بندرعباس طراحی و این کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: بر این اساس این موضوع در این نشست شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب می‌شود تا بندرگاه نخل ناخدا برای استفاده بهینه از این مجموعه در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گیرد و شهرداری نیز باید این بندرگاه را به یک مجموعه گردشگری تبدیل کند.

همتی تصریح کرد: شهرداری بندرعباس از هم اکنون اقدامات لازم را در این مجموعه آغاز کند و تا پایان سال جاری بخشی از کارها در این مجموعه انجام و تحول خوبی در این منطقه از شهر ایجاد شود.

همتی در ادامه به لزوم پیگیری تکمیل طرح‌های ساخت نیروگاه‌های جدید برق در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به طرح‌های بزرگی که در استان در حال اجراست، باید برای تأمین و تولید برق بیشتر در هرمزگان پیگیری لازم انجام و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اقدام خوب مجموعه ایمیدرو در راستای خرید پساب تصفیه شده بندرعباس، خاطرنشان کرد: با این اقدام مناسب این پساب تصفیه شده توسط منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در اختیار صنایع موجود در غرب بندرعباس قرار می‌گیرد تا در این صنایع استفاده شود.

وی گفت: همچنین شهرداری بندرعباس نیز باید هرچه سریع‌تر اقدام لازم برای خرید پساب تصفیه شده و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز را انجام دهد.

استاندار هرمزگان در ادامه خواستار توجه به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان شد و اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری‌ها به ویژه در شهر بندرعباس در چندین نقطه نسبت به ایجاد این بازارچه‌ها اقدام کنند.

همتی همچنین با اشاره به خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های گسترده اخیر در شهرستان‌های پارسیان و بستک، عنوان کرد: با توجه به ضرورت بازسازی سریع راه‌ها و پل‌ها در این دو شهرستان، دستگاه‌های اجرایی نسبت به تأمین اعتبار این موضوع از محل ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران اقدام و کار را شروع کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13300

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.