7

ساخت کنترل والو اصلی سوخت نیروگاه حرارتی تبریز

  • کد خبر : 22810
  • 05 اردیبهشت 1399 - 21:01
ساخت کنترل والو اصلی سوخت نیروگاه حرارتی تبریز
از همان سال 1395 متخصصان نیروگاه حرارتی تبریز با تکیه بر توان داخلی خود وانجام مطالعه و مهندسی معکوس ، اقدام به ساخت توپی این والو نموده و خوشبختانه با هزینه بسیار پایین (38 میلیون تومان) و پس از انجام مراحل مختلف در کارگاه ابزاردقیق، کار تست عملی و زیر بار رفتن انجام گرفت که عملکرد والو مطابق منحنی های طراحی بود. ایشان ساخت و بهره برداری از این قطعه مهم نیروگاهی را که بدون کوچکترین نوسانی نسبت به نمونه خارجی آن در حال بهره برداری است ، نتیجه تلاش ، زحمت و همت بالای همکاران تعمیرات دانسته و از تک تک ایشان تقدیر و سپاسگزاری بعمل آوردند.

کنترل والو اصلی سوخت نیروگاه حرارتی تبریز (FCV60) به دست متخصصان واحد مکانیک بویلر و ابزاردقیق این نیروگاه ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ،مدیر نیروگاه حرارتی تبریز در این باره گفت : والو FCV60 یکی از استراتژیکی ترن والوهای نیروگاه حرارتی تبریز می باشد در حفظ و پایداری تولید در مواقع کاهش و افزایش بار، نقش اساسی دارد.

مهندس نیاپاک افزود : کنترل اصلی فلوی سوخت گاز بر عهده این والو بوده و عدم کارآیی این والو باعث ایجاد مشکلات فراوانی در زمان گازسوز بودن واحدها می شود.

مدیر مکانیک بویلر نیروگاه حرارتی تبریز نیز در این باره گفت : از زمان گازسوز شدن واحدهای نیروگاه حرارتی تبریز، والو FCV60 در تعمیرات مختلف دوره ای و اساسی، بازدید و سرویس می شد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ توپی والو واحد یک نیروگاه تبریز دچار آسیب جدی شد.

نیروگاهیان

مهندس زبیدی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه تمامی اقدامات جهت خرید و تهیه این والو غیر ممکن گردید و کنترل سوخت در راه اندازی ها با ریسک بالا و به صورت دستی و با حضور چند اپراتور صورت می گرفت.

وی درادامه توضیح داد : از همان سال ۱۳۹۵ متخصصان نیروگاه حرارتی تبریز با تکیه بر توان داخلی خود وانجام مطالعه و مهندسی معکوس ، اقدام به ساخت توپی این والو نموده و خوشبختانه با هزینه بسیار پایین (۳۸ میلیون تومان) و پس از انجام مراحل مختلف در کارگاه ابزاردقیق، کار تست عملی و زیر بار رفتن انجام گرفت که عملکرد والو مطابق منحنی های طراحی بود.

ایشان ساخت و بهره برداری از این قطعه مهم نیروگاهی را که بدون کوچکترین نوسانی نسبت به نمونه خارجی آن در حال بهره برداری است ، نتیجه تلاش ، زحمت و همت بالای همکاران تعمیرات دانسته و از تک تک ایشان تقدیر و سپاسگزاری بعمل آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22810

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.