0

ساخت ۱۰۰۰ وات نیروگاه به ازای هر ایرانی

  • کد خبر : 20265
  • 10 فروردین 1399 - 11:28
ساخت ۱۰۰۰ وات نیروگاه به ازای هر ایرانی

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق منصوبه دارد یعنی به ازای هر ایرانی ۱۰۰۰ وات نیروگاه در کشور ساخته شده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازرادیو اقتصاد،«رضا اردکانیان» ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید افزود: وزارت نیرو […]

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق منصوبه دارد یعنی به ازای هر ایرانی ۱۰۰۰ وات نیروگاه در کشور ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازرادیو اقتصاد،«رضا اردکانیان» ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید افزود: وزارت نیرو مسئول تامین، تولید و عرضه دو کالا اساسی یعنی آب و برق در کشور است.

وی اظهارداشت: این وزارتخانه در وهله اول باید نیازهای متعارف بخش های خانگی، خدماتی، تجاری و تولیدی کشور را فراهم کند.

وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه های توسعه ایی که در مملکت طراحی و در حال اجراست این وزارتخانه علاوه بر تامین نیازهای متعارف جامعه مسئولیت بستر سازی برای توسعه بخش های خانگی، خدماتی، تجاری و تولیدی را نیز بر عهده دارد.

 

نیروگاهیان

وی افزود: امسال جهش تولید برنامه کاری تمامی دستگاه ها در کشور است یعنی نیازمند یکی از اصلی ترین زیرساخت ها یعنی موضوع انرژی هستند.

اردکانیان بیان داشت: برنامه های امسال اغلب در سال قبل طراحی شده است اما با توجه به نامگذاری سال تغییرات مقدوری در این برنامه ها برای توسعه و سرعت بخشیدن فعالیت ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کار این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف جهش تولید شامل دو بخش «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» است.

وزیر نیرو گفت: منظور از ساخت و سازها اینکه این وزارتخانه تا تابستان امسال برنامه دارد سه هزار و ۸۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کند.

وی افزود: ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق منصوبه دارد یعنی به ازای هر ایرانی ۱۰۰۰ وات نیروگاه در کشور ساخته شده که این شاخص بسیار مهم و تعیین کننده ای در برنامه های عمران و توسعه مملکت است.

اردکانیان اظهارداشت: بطورکلی تا تابستان امسال ۳۸ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب در کشور افتتاح می شود که برا تکمیل این طرح ها شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

وی گفت: همچنین در بخش ساخت و ساز ها بستر سازی های لازم هم در بخش آب هم در بخش برق انجام شده و به امید خدا همه نیازهای بخش های تولیدی کشور در صنعت، معدن، کشاورزی و غیره را جوابگو خواهیم بود.

وزیر نیرو افزود: این وزارتخانه در بخش سازو کارها که راجع به آن کمتر صحبت می شود و اثرات آنها فوق العاده زیاد است هم برنامه های مختلفی داردکه مسیر تولید در کشور سهل تر و سریعتر صورت گیرد و به اصطلاح راندمان تولید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی که در هر استانی دو شرکت بودتبدیل به یک شرکت شده است.

اردکانیان تصریح کرد: این به معنای چابک شدن سیستم اداری، برنامه ریزی و اجرایی در بخش آب و فاضلاب هر استان است یعنی نیروی انسانی، تجهیزات، منابع مالی و به یک معنا همه ظرفیت های موجود یک کاسه، سرعت کار بیشتر وگردش کار سریعتر می شود.

وی یادآورشد: علاوه بر این اصلاحات ساختاری دیگری هم در جهت کوچک کردن، چابک سازی و کوتاه شدن مسیرهای کار انجام خواهیم داد تا تعداد وسیعی از فرصت های شغلی برای جوانان کارآمد و متخصص جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=20265

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.