3

ساخت ۴ هزار قطعه نیروگاهی توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 72017
  • 09 اسفند 1400 - 13:43
ساخت ۴ هزار قطعه نیروگاهی توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
خليل محمدی با بیان این مطلب افزود: تجهيزات و قطعات بكار رفته در اين نيروگاه بخاري داراي تنوع بالايي است و با توجه به متريال و ساختار خاص اين قطعات تامين آنها با چالش‌هاي متعددي همراه است كه عدم تامين بموقع آن‌ها مي‌تواند باعث تاخير در اجراي تعميرات و كاهش سطح توليد برق شوند.

مدیرعامل نیروگاه رامین‌اهواز گفت: این نیروگاه با ساخت یک‌هزار و ۵۲۴ قطعه صنعتی در بهمن‌ماه امسال مجموع قطعات ساخته شده خود در سال جاری را به حدود چهار هزار قطعه رساند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، خلیل محمدی با بیان این مطلب افزود: تجهیزات و قطعات بکار رفته در این نیروگاه بخاری دارای تنوع بالایی است و با توجه به متریال و ساختار خاص این قطعات تامین آنها با چالش‌های متعددی همراه است که عدم تامین بموقع آن‌ها می‌تواند باعث تاخیر در اجرای تعمیرات و کاهش سطح تولید برق شوند.

محمدی تحمل حرارات و فشار بالا را از ویژگی‌های خاص قطعات واحدهای نیروگاه برشمرد و گفت: عملی ساختن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و تجربه متخصصان نیروگاه همواره از رویکردهای ما بوده و خرسندیم با همین رویکرد توانستیم بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز خود را در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه مورد ساخت و بازسازی قرار دهیم.

وی تنوع قطعات ساخته شده طی ۱۱ ماه سال جاری را ۶۶۵ نوع قطعه عنوان کرد و افزود: با بازسازی ۳۰۵ قطعه در بهمن‌ماه سال جاری مجموع قطعات بازسازی شده این نیروگاه در ۱۱ ماهه سال جاری به دو هزار و ۱۰۵ قطعه رسیده است.

 

 

نیروگاهیان

محمدی مهمترین قطعات ساخته شده در این کارگاه را ساخت شافت پمپ شناورتاسیسات ساحلی کارون، ساخت ویرینگ استیل بوستر پمپ، ساخت شافت پمپ آب خوراکی کارون، ساخت کوپلینگ پره خنک‌کن گیربگس برج‌های خنک‌کاری فاز سه،‌ ساخت مهره برنجی گیت والو۱۴۶ و ساخت داول دیافراگم توربین LPواحد سه عنوان کرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز مهمترین قطعات بازسازی شده را دیافراگم‌های توربین واحد سه، پوسته بوستر پمپ واحد سه بعد از جوشکاری، صیقل و پولیش کاری مجموعه یاتاقان‌های بالا و پایین ایرهیتر واحد سه و  انجام انواع عملیات ماشین‌کاری بر روی یاتاقان‌های توربین واحد سه برشمرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع یک‌هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=72017
  • نویسنده : داوود سلیمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.