4

ساخت ۱۲۰ نوع قطعه مورد نیاز نیروگاه شهیدرجایی از سوی متخصصان داخلی

  • کد خبر : 33796
  • 22 مهر 1399 - 10:34
ساخت ۱۲۰ نوع قطعه مورد نیاز نیروگاه شهیدرجایی از سوی متخصصان داخلی
به منظور حفظ آمادگی واحدهای سیزده گانه برای تولید برق پایدار، قطعات مورد نیاز واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت طراحی و توسط قطعه‌سازان داخلی ساخته شده است.

در نیمه نخست امسال با استفاده از توانمندی‌های داخلی تعداد ۱۲۰ نوع قطعه مورد نیاز واحدهای نیروگاه شهید رجایی طراحی و ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مهران پوررمضان، مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی با بیان این مطلب افزود: به منظور حفظ آمادگی واحدهای سیزده گانه برای تولید برق پایدار، قطعات مورد نیاز واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت طراحی و توسط قطعه‌سازان داخلی ساخته شده است.

پوررمضان افزود: در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده‌‎گانه از سوی معاونت‌های تعمیرات نیروگاه، متخصصان اداره ساخت داخل در ۶ ماهه ابتدای امسال، اقدام به نقشه‌برداری و طراحی تعداد ۱۲۰ نوع قطعه مورد نیاز کرده که برای ساخت در اختیار قطعه‌سازان داخلی قرار گرفت.

نیروگاهیان

وی ادامه داد: سیل هوای یاتاقان واحد گازی، سه راهی مینیمم فلوی واحد گازی، اورینگ مورد استفاده در برج خنک کننده اصلی و کمکی سیکل ترکیبی، انواع بوش‌ها و قطعات گرافیتی و سیل رینگ گرافیتی بویلر فید پمپ نیروگاه بخار، کابل وایبریشن یاتاقان‌های مربوط به واحدهای گازی، چرخدنده GAH واحدهای بخاری، بدنه چک والو هوای سیل سوت بلاور واحدهای بخاری از جمله تجهیزاتی است که طراحی و تهیه نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی ساخته و در واحدهای نیروگاه به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است، فعالیت‌های اداره ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی مبتنی بر رویکرد درون‌زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و به منظور کاهش هزینه‌‎های جاری انجام می‌شود. ​

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33796

ثبت دیدگاه

  1. این که تحریم شدیم با وجود این که از خیلی لحاظ ها برای کشورمان سخت بود ،اما خوشبختانه این فشارها باعث شده تا بیشتر از قبل روی توانمندی های متخصصان کشورمون تکیه کنیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.