5
بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

ساز و کار تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت مشخص شد

  • کد خبر : 98767
  • 11 اسفند 1401 - 21:52
ساز و کار تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت مشخص شد
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز پنجشنبه، 11 اسفند مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ساز وکاری را برای تامین مالی طرح های سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت در قالب ارتقا حمل و نقل درون شهری و برون شهری و برقی‌نمودن چاه‌های کشاورزی مشخص کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز پنجشنبه، ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جز الحاقی به تبصره یک ماده واحده این لایحه؛ وزارتخانه‌های کشور با همکاری شهرداری‌های کشور و وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو موظفند تا مرداد سال ۱۴۰۲ طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت در قالب ارتقای حمل و نقل درون شهری و برون شهری و برقی کردن چاه‌های کشاورزی براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را جهت تصویب و نهایی‌سازی به شورای اقتصاد هرکدام به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ارائه کنند.

 

نیروگاهیان

​جعفر قادری در این باره تاکید کرد: اگر تمام چاه‌های کشاورزی برقی شود سالیانه مقادیر زیادی گازوئیل صرفه‌جویی خواهد شد.

وی افزود: ما در این بند الحاقی تاکید داشتیم با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و وزارت نیرو مکلف باشند طرح‌های بهینه‌سازی و طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به شورای اقتصاد معرفی کنند و از محل پتانسیل‌هایی که در ماده ۸ حداکثر ساخت وجود دارد و با استفاده از ظرفیت فاکتورینگ بروند و در بازار سرمایه منابع را جمع‌آوری کنند و به استناد قراردادی که با دولت منعقد می‌کنند اوراق منتشر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98767
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری خانه ملت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.