4
مشاور وزیر نیرو در سفر به استان آذربایجان شرقی:

سالانه حدود ۳۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور اجرا شده است

  • کد خبر : 43082
  • 25 بهمن 1399 - 19:45
سالانه حدود ۳۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور اجرا شده است
"محمد حاج‌رسولی‌ها" که به منظور بازدید از روند عملیات اجرایی و بررسی موانع و مشکلات شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای به شهرستان عجب شیر سفر کرده بود، افزود: وزارت نیرو پس از وقوع پدیده خشکسالی دهه گذشته و بازنگری در اراضی پایاب سدهای کشور،  مطالعه و اجرای دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سدهای کشور را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر از این میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده و اجرای بقیه نیز در دست اقدام است.

به گفته قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران، به‌طور متوسط هر سال در کشور حدود ۳۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد حاج‌رسولی‌ها” که به منظور بازدید از روند عملیات اجرایی و بررسی موانع و مشکلات شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای به شهرستان عجب شیر سفر کرده بود، افزود: وزارت نیرو پس از وقوع پدیده خشکسالی دهه گذشته و بازنگری در اراضی پایاب سدهای کشور،  مطالعه و اجرای دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سدهای کشور را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر از این میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده و اجرای بقیه نیز در دست اقدام است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای تکمیل پایاب شبکه‌های آبیاری و زهکشی در تمام نقاط کشور یک ضرورت است، اظهار داشت: مطالعه و اجرای ۲۰ درصد اهداف باقی مانده وزارت نیرو در اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن بایستی در برنامه‌های توسعه هفتم و هشتم اقتصادی، اجتماعی دنبال شود.
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و شرایط مناسب شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای شهرستان عجب شیر و دستور وزیر نیرو برای ساماندهی هرچه سریعتر آن از تشکیل کارگروهی به مسئولیت فرماندار شهرستان و عضویت مسئولان استانی ذیربط با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی برای این پروژه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با این تدبیر بتوانیم ظرف مدت معینی از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ساحل راست این شبکه بهره‌برداری کنیم.

 

 

نیروگاهیان

حاج رسولی‌ها همچنین به فرماندار، بهره‌برداران و ذینفعان شبکه آبیاری و زهکشی سد قلعه چای پیشنهاد کرد از تجارب موفق به دست آمده در سایر شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بویژه شبکه پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و شبکه پایاب سد سهند شهرستان هشترود در این پروژه استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات عمومی احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور و تسهیلات لازم پیش‌بینی شده در مواد ۷۶ و ۱۰۶ برنامه‌های سوم و چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور از مسئولان حاضر در این جلسه خواست مدل مشارکتی مالی برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای شهرستان عجب شیر را با حداکثر مساعدت به کشاورزان تدوین کنند.
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران در سفر یک‌روزه به شهرستان عجب شیر و بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی قلعه تاریخی این شهرستان در جلسه مشترکی که به منظور بررسی موانع و مشکلات این پروژه با حضور نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر فنی حوضه آبریز دریاچه ارومیه منابع آب ایران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان محلی تشکیل شده بود، حضور یافت و پس از آگاهی از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه مقرر شد کارگروه مشترکی در این خصوص با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شود و مدل مالی مشارکتی خود را جهت تصمیم‌گیری ارائه کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43082
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.