7
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

ساماندهی و لایروبی ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان لرستان

  • کد خبر : 40183
  • 18 دی 1399 - 20:46
ساماندهی و لایروبی ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان لرستان
"داریوش حسن‌نژاد" با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب بزرگ سال گذشته و تخریب گسترده بستر رودخانه‌های استان که باعث خسارات عدیده به اماکن و اراضی مجاور رودخانه‌ها شد، این شرکت با دریافت اعتبارات جبران خسارت بلافاصله با انتخاب پیمانکاران ذی‌صلاح اقدام به لایروبی، ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت در ۹ ماهه سال‌جاری، از ساماندهی و لایروبی ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “داریوش حسن‌نژاد” با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب بزرگ سال گذشته و تخریب گسترده بستر رودخانه‌های استان که باعث خسارات عدیده به اماکن و اراضی مجاور رودخانه‌ها شد، این شرکت با دریافت اعتبارات جبران خسارت بلافاصله با انتخاب پیمانکاران ذی‌صلاح اقدام به لایروبی، ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها کرد.
وی افزود: احداث دایک حفاظتی روستای چم‌گرداب، دمرود افرینه، حفاظت از جاده خرم‌آباد، پلدختر در محدوده اردوگاه ملاوی و جلگه خلج و لایروبی و ساماندهی برخی رودخانه‌ها در مناطق حساس و آسیب دیده استان از جمله مهم‌ترین کارهای انجام شده بود که به‌طور کامل پایان یافته است.

به گفته‌ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان طول کامل این پروژه‌ها با احتساب لایروبی‌ حدود ۱۱۰ کیلومتر است.

وی افزود: ساماندهی و لایروبی حدود ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان شامل روستاهای حاشیه رودخانه کشکان در شهرستان چگنی، پلدختر، دلفان، دورود، خرم‌آباد و بروجرد و تثبیت بخش عمده‌ای از بستر و حریم رودخانه‌های استان به مساحت ۵ هزار و ۹۴۲ هکتار در سامانه کاداستر ثبت املاک استان از دیگر اقدامات انجام شده است.
حسن نژاد ادامه داد: شروع مطالعات طرح تفضیلی ساماندهی رودخانه‌های لرستان در تمامی نقاط آسیب‌پذیر به طول ۱۵۱٫۵ کیلومتر، انعقاد و شروع عملیات اجرایی قرارداد‌های مطالعه حد بستر و حریم رودخانه‌های استان به طول ۳۴۰ کیلومتر، شروع عملیات اجرایی قرارداد روپرگذاری رودخانه‌های الیگودرز، ازنا، ماربره، دره تخت و هرو به طول حدود ۲۲۵ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده است.
وی افزود: اعلام عمومی حد بستر و حریم قسمتی از رودخانه‌های مطالعه شده شهرستان‌های بروجرد، دورود، خرم آباد و چگنی به طول ۲۸۷٫۸۴ کیلومتر، آزادسازی تصرفات رودخانه‌ای به مساحت حدود ۵ هکتار، تهیه نقشه‌های آزادسازی جهت شروع عملیات در سه ماه سوم سال به‌طول ۱۱۲ کیلومتر در سطح شهرهای استان و جانمایی نقشه‌های حد بستر و حریم رودخانه‌های استان در محدوده طرح‌های هادی روستایی و تفصیلی شهری از دیگر اقدامات مهم انجام شده شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ۹ ماهه اخیر است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40183
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.