4

سامانه جامع مانیتورینگ و کنترل برق استان گیلان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 67649
  • 13 دی 1400 - 10:50
سامانه جامع مانیتورینگ و کنترل برق استان گیلان راه‌اندازی شد
"محمد اسماعیل هنرمند" اظهار داشت: پس از اجرای این طرح جهت انجام فرآیند كليدزني، ‌به سبب امكان ارسال فرمان قطع و وصل از مركز ديسپاچينگ ميسر است، نيازي به اعزام گروه هاي عملياتي در میدان نخواهد بود و در تمامی هزينه‌هاي مرتبط صرفه‌جويي خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در راستای پایداری شبکه و تأمین انرژی مطلوب برای مشترکان این استان، طراحی و پیاده سازی سامانه جامع مانیتورینگ و کنترل (نرم افزار اسکادا) راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد اسماعیل هنرمند” اظهار داشت: پس از اجرای این طرح جهت انجام فرآیند کلیدزنی، ‌به سبب امکان ارسال فرمان قطع و وصل از مرکز دیسپاچینگ میسر است، نیازی به اعزام گروه های عملیاتی در میدان نخواهد بود و در تمامی هزینه‌های مرتبط صرفه‌جویی خواهد شد.
وی افزود: کاهش زمان خاموشی، افزایش قابلیت اطمینان  و مانور شبکه، تأمین به موقع برق متقاضیان، تداوم پایداری شبکه و ارائه برق با کیفیت مناسب به مشترکان استان گیلان از جمله نتایج راه اندازی این سامانه است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به گستردگی شبکه توزیع برق استان و شرایط اقلیمی خاص مناطق شمالی کشور گفت: این طرح با خرید و راه‌اندازی سامانه اسکادا، نصب و راه اندازی کلیدهای قدرت با قابلیت فرمان پذیری، نصب و راه اندازی RTU و برقراری ارتباطات مخابراتی و اتصال تجهیزات با سامانه اسکادا تأمین و راه‌اندازی شد.
وی افزود: فاز نخست این طرح با اعتبار هفت میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان با اتوماسیون و کنترل پذیری ۹۰ دستگاه کلید فشار متوسط در سطح استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
هنرمند خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری تعداد نقاط مجهز به این سامانه در استان گیلان به ۱۳۵ نقطه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=67649
  • نویسنده : حامد رسولی‌نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.