0

ساکنان ۶ روستای شهرستان کرمانشاه از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 60301
  • 11 مهر 1400 - 21:41
ساکنان ۶ روستای شهرستان کرمانشاه از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از تشکیل یک مرکز در وزارت نیرو به نام جهاد آبرسانی سخن گفت و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز در استان فعالیت‌های جهادی ما جهت آبرسانی به مناطق روستایی و محروم دو چندان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان کرمانشاه ۸۰۷ نفر از ساکنان این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا کاکاوند” در حاشیه مراسم آغاز فاز اجرایی پروژه آبرسانی به پنج روستای دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه، ضمن تشریح وضعیت آبرسانی روستایی در سطح استان اظهار کرد: خیلی از روستاها در سطح کشور و استان با مشکل کم آبی مواجه هستند و خشکسالی که امسال با آن روبرو شدیم نیز مزید بر علت شد تا به ناچار به خیلی از روستاها با تانکر سیار آبرسانی کنیم که این مسئله در شان مردم استان ما نیست.
کاکاوند افزود: به‌رغم اینکه منطقه میاندربند از منابع آبی زیرزمینی خوبی برخوردار است، اما خیلی از روستاهای آن با مشکل مواجه شده است که ما از سال گذشته پیگیر دریافت اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات موجود بودیم که به کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در واپسین روزهای سال گذشته اعتبارات خوبی در بودجه برای حوزه آب روستایی در نظر گرفته شد و استان کرمانشاه هم یکی از معدود استان‌هایی است که بیشترین افزایش اعتبار را در این حوزه داشت.
وی افزود: ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب به همراه کمک‌های استانی، میزان اعتبارات حوزه روستایی را به ۷۷۰ میلیارد تومان رساند که تاکنون بخشی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و همین امر موجب شروع یک حرکت جهادی در این حوزه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از تشکیل یک مرکز در وزارت نیرو به نام جهاد آبرسانی سخن گفت و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز در استان فعالیت‌های جهادی ما جهت آبرسانی به مناطق روستایی و محروم دو چندان خواهد شد.
وی افزود: شرکت آبفای استان کرمانشاه در حوزه آب روستایی پروژه‌های خوبی را در دستور کار دارد از جمله آبرسانی به حدود ۴۶۰ روستا که حدود ۱۰۰ روستای آن در شهرستان کرمانشاه قرار گرفته و خیلی از این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 

نیروگاهیان

کاکاوند اظهار کرد: امروز شاهد فاز اجرایی پروژه آبرسانی به روستای ملاورد که شامل ساخت یک باب مخزن ۳۰ متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ، لوله گذاری به متراژ ۴ کیلومتر و کنتور گذاری روستا است بودیم که با بهره برداری از این پروژه ۲۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.
وی همچنین به پروژه حفر چاه جهت تامین آب شرب پنج روستای دهستان میاندربند اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال به علت خشکسالی موجود با کاهش سطح منابع تامین آب شرب روبرو شدیم، از جمله این منابع تامین می توان به چاه آب مجتمع آبرسانی عمله دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه با ۹ روستای تحت پوشش آن اشاره کرد که همین مسئله پنج روستای این مجتمع را با کمبود شدید آب شرب روبرو ساخت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: کارشناسان این شرکت پس از انجام مطالعات لازم اقدام به جانمایی یک حلقه چاه آب شرب به عمق احتمالی ۱۳۰ تا ۱۵۰ متر نمودند که اکنون شاهد آغاز فاز اجرایی آن هستیم،  در صورت بهره برداری از این چاه اهالی پنج روستای چناره، خانه خدا، دو چشمه، سه چشمه و چشمه باغ با جمعیتی بالغ بر ۷۰۸ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.وی در بخشی از سخنان خود به بحث انشعاب‌های غیرمجاز پرداخت و گفت: استفاده غیرمجاز از آب شرب نه تنها تعدی به حقوق دیگر مشترکان است بلکه باعث کاهش فشار آب در شبکه توزیع آب خواهد شد.
کاکاوند در پایان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی و همراهی اهالی روستاهای فوق بیان نمود: مردم باید مسئله خشکسالی و تنش آبی را جدی بگیرند و از آب شرب برای مصارف غیر شرب همچون آبیاری مزارع استفاده نکنند تا نسل آینده نیز از این نعمت الهی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=60301
  • نویسنده : علی مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.