مسئول برگزاری نخستین جشنواره “سایهبانها، چترهای حرارتی و خورشیدی” در پژوهشگاه نیرو گفت: حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی برق را میتوانیم به وسیله سایهبانهای خورشیدی کاهش دهیم؛ مسئلهای که آنگونه که باید و شاید در مورد آن فرهنگسازی نشده و از سوی دیگر محصولات و خدمات فناورانه در بازار متناسب با تقاضای مردم وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی مافی” عصر چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره “سایهبانها، چترهای حرارتی و خورشیدی” که با هدف جذب و حمایت از ایدهها، طرحهای فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، توسط پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار شده بود و امروز(چهارشنبه) با شناخت برترینها به کار خود پایان داد، اظهار داشت: پژوهشگاه نیرو به عنوان سازمانی که وظیفه توسعه فرهنگسازی فناوری و محصولات فناورانه را دارد این جشنواره را طراحی کرده است.
وی افزود: ما اولین جشنواره را خیلی سریع برگزار کردیم و امید است به برندی تبدیل شود و هر ساله طرحهای مناسبی برای ارائه در این رویداد داشته باشیم. با وجود این که زمان بسیار کمی داشتیم، در شهریور ماه کار را شروع کردیم و در کمتر از یک ماه به آیین پایانی جشنواره رسیدیم.
مافی با اشاره به دریافت ۴۳ طرح و ایده در نخستین جشنواره سایهبانها، چترهای حرارتی و خورشیدی گفت: از مجموع این طرحها و ایدهها، ۳۵ مورد توسط افراد حقیقی و مابقی توسط حقوقیها ارائه شده بود. اینها طرحهای کاملی بودند که ارائه شدند. طرحهایی هم که ناقص بودند وارد داوریها نشدند.
وی افزود: این بیانگر آن است که باید تقویت و برنامهریزی کنیم تا طرحها صاحبان و مالکان حقوقی داشته باشند و شرکتهای دانشبنیان آنها را عهدهدار و روی تجاریسازی طرحها برنامهریزی داشته باشند.
بیشتر بخوانید
۲۶ مهر؛ برگزاری نخستین جشنواره «سایهبانها، چترهای حرارتی و خورشیدی»/طرحهای برگزیده تقدیر میشوند
رویکرد دوباره به بهرهگیری از عوامل طبیعی برای مدیریت مصرف انرژی/ تبدیل ایده به محصولات فناورانه هدف جشنواره سایهبانهاست
مافی یادآوری کرد: پس از داوری طرحها توسط ۴ داور، از بین این ۴۳ طرح، ۱۳ طرح انتخاب و در نهایت سه طرح به عنوان برتر تقدیر شدند.
قرار است تمامی این ۱۳ طرح در راستای تجاری سازی مورد حمایت پژوهشگاه نیرو قرار گیرند.
انتهای پیام/