5
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بازدید از سد دالکی دشتستان:

سد دالکی دشتستان بوشهر طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر : 81408
  • 24 تیر 1401 - 19:45
سد دالکی دشتستان بوشهر طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود
ظهر پنجشنبه محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از پروژه سد دالکی و شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان بازدید کردند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بازدید از سد دالکی دشتستان بر اهمیت این سد در تامین آب کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد و گفت: این سد طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ظهر پنجشنبه محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از پروژه سد دالکی و شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان بازدید کردند.
جوانبخت با اشاره به شرایط کلی آب کشور اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، خوشبختانه منابع تامین آب وضعیت نسبتاً پایداری دارند که البته این موضوع در استان‌های خشک مثل بوشهر باید با دقت بیشتری مدیریت شود.
وی افزود: سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص وزارت نیرو در دست اجرا قرار دارد و برنامه‌ریزی به منظور آبگیری آن طی دو سال آینده انجام شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و حمایت دولت و وزارت نیرو، امیدواریم این طرح طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره برداری شود.
جوانبخت ابراز امیدواری کرد: آب یکی از محورهای توسعه استان بوشهر است و تکمیل طرح‌های حوزه آب موجب توسعه این استان خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان کرد: تامین منابع اعتباری از مهم‌ترین جنبه‌های پروژه‌ها هستند و با توجه ویژه دولت به مسائل حوزه آب، مسائل مالی نیز تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.
“علی محمدی” افزود: این سد با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال، یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر و بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله از جمله اهداف این سد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=81408
  • نویسنده : مهتاب علی‌بخشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.