1

سد نهب پیشرفت ۸۸درصدی دارد

  • کد خبر : 21754
  • 26 فروردین 1399 - 21:37
سد نهب پیشرفت ۸۸درصدی دارد

به گفته معاون شرکت آب منطقه ای قزوین، ساخت سد مخزنی نهب ۸۸درصد پیشرفت دارد و ایجاد نیروگاه برقابی از دیگر برنامه های این شرکت است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا قاسمی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: سد مخزنی نهب با حجمی […]

به گفته معاون شرکت آب منطقه ای قزوین، ساخت سد مخزنی نهب ۸۸درصد پیشرفت دارد و ایجاد نیروگاه برقابی از دیگر برنامه های این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا قاسمی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: سد مخزنی نهب با حجمی معادل ۱۲۰میلیون متر مکعب بر روی رودخانه خررود در منطقه تاکستان در حال احداث است که از جمله اهداف آن می توان کنترل سیلاب های این رودخانه به منظور تامین ۸۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی زمین های کشاورزی منطقه در شرایط بهبود، تامین بخشی از نیاز زیست محیطی پایین دست به مقدار ۲/۵ میلیون متر مکعب و همچنین تغذیه مصنوعی آبخوان به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب در سال اشاره کرد.
او پیشرفت عملیات اجرایی این سد در بخش بدنه را معادل ۹۵ درصد و در کل طرح ۸۸درصد عنوان کرد و افزود: تامین، ساخت و نصب باقیمانده تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال در اولویت قرار دارد و اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، با اجرای این بخش از کار و همچنین تکمیل باقیمانده عملیات اجرایی سد و تملک اراضی مخزن، امکان آبگیری این سد در سال جاری فراهم می شود.

نیروگاهیان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای قزوین پیش بینی و احداث نیروگاه برقابی از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در پایاب سد نهب را از دیگر برنامه‌های مد نظر برشمرد و عنوان کرد: در این خصوص اقدامات اولیه جهت اخذ مجوز گذر آبی از شرکت مدیریت منابع آب ایران صورت گرفته و سایر برنامه ها نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21754

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.