0
بهره‌برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر،

سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر ۴۵۵ گیگاواتی در بیابان

  • کد خبر : 134849
  • 12 تیر 1403 - 10:26
سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر ۴۵۵ گیگاواتی در بیابان
یک شرکت برق دولتی چین در حال سرمایه‌گذاری هنگفت 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلاری) برای روی یک پایگاه انرژی که از منابع خورشیدی، باد و زغال‌سنگ برق تولید می‌کند است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری،  یک شرکت برق دولتی چین در حال سرمایه‌گذاری هنگفت ۸۰ میلیارد یوان (۱۱ میلیارد دلاری) برای روی یک پایگاه انرژی که از منابع خورشیدی، باد و زغال‌سنگ برق تولید می‌کند است.

گروه China Three Gorges Renewables، به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه بزرگترین شرکت برق‌آبی این کشور، قصد دارد یک نیروگاه با ظرفیت ۱۶ گیگاوات و یک تاسیسات ذخیره‌سازی ۵ گیگاواتی بسازد.

به گزارش بلومبرگ، این بخشی از هدف چین برای ساخت پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر به ارزش ۴۵۵ گیگاوات در صحرا تا سال ۲۰۳۰ است. این نیروگاه در استان مغولستان داخلی ساخته می‌شود که ۱۳۵ گیگاوات از کل خروجی برنامه‌ریزی‌شده را حاصل خواهد کرد.

شرکت China Three Gorges به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است زیرا امکانپذیری ساخت سدهای آبی بزرگ در حال کاهش است. بنا بر اعلام Three Gorges، تولید باد و خورشید از این نیروگاه به دسترسی‌پذیری شبکه بستگی دارد. کارخانه زغال‌سنگ قرار است تا سه سال دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

این که این نیروگاه جدید دارای یک المان انرژی زغال‌سنگی خواهد بود تا حدودی ناامیدکننده است، اگرچه با توجه به نوع تعهدی که چین در مذاکرات اجلاس آب و هوا با سایر کشورها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر داده است خیلی تعجب‌آور نیست.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، چین در تلاش است تا تمام انرژی پاک خود را وارد شبکه برق کند. این کشور هنگامی که منابع تجدیدپذیر مانند خورشیدی و باد در دسترس نباشند، اغلب به انرژی زغال‌سنگ اتکا می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134849

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.