1

سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات ۴ درصد کمتر از رشد مصرف برق در استان گیلان است

  • کد خبر : 5269
  • 20 خرداد 1398 - 16:37
سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات ۴ درصد کمتر از رشد مصرف برق در استان گیلان است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات چهار درصد کمتر از رشد مصرف برق در استان گیلان است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عظیم بلبل‌آبادی” افزود: رشد مصرف برق در استان گیلان در هفت سال اخیر با میانگین رشد مصرف هفت درصدی روبه‌رو بود، درحالی‌که طی این سال‌ها میزان سرمایه‌گذاری […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات چهار درصد کمتر از رشد مصرف برق در استان گیلان است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عظیم بلبل‌آبادی” افزود: رشد مصرف برق در استان گیلان در هفت سال اخیر با میانگین رشد مصرف هفت درصدی روبه‌رو بود، درحالی‌که طی این سال‌ها میزان سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات و تاسیسات شرکت برق منطقه‌ای گیلان سه درصد بوده است.
وی به آخرین وضعیت شبکه برق گیلان اشاره کرد و گفت: از هشت نیروگاه بزرگ و کوچک استان گیلان دو هزار و ۸۲۶ مگاوات برق تولید می‌شود که با توجه به میزان پیک مصرف یک‌هزار و ۸۳۵ مگاوات در نهم مرداد سال گذشته، میزان تولید استان از میزان مصرف آن بسیار بالاتر بوده و با این میزان تولید، برق مازاد را با استان‌های همجوار مبادله می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: در فصل زمستان میزان مصرف بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات در نوسان است و مازاد انرژی تولیدی استان گیلان با چهار استان مازندران، آذربایجان، تهران و زنجان تبادل می‌شود.
بلبل‌آبادی با اشاره به رشد مصرف در سال‌های اخیر گفت: از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۷ و در هفت سال اخیر با میانگین رشد مصرف هفت درصدی روبه‌رو بودیم و این در حالی است که طی این سال‌ها میزان سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات و تاسیسات شرکت برق منطقه‌ای گیلان سه درصد بوده و فاصله چهار درصدی و عدم تناسب میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با رشد مصرف ملموس است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در سال ۹۶، مجموع مصرف برق مشترکان سنگین شرکت، ۶۱۲ هزار و ۳۹۳ مگاوات ساعت بود که این مقدار در سال ۹۷ به ۷۲۰ هزار و ۶۰۵ مگاوات ساعت افزایش یافت؛ به‌عبارتی شاهد رشد ۱۷٫۶۷ درصدی مصرف برق مشترکان صنایع سنگین در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هستیم.
وی افزود: رشد مصرف برق مشترکان مستقیم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بخش تاسیسات و تجهیزات صنعت برق نیز باید با شتاب بیشتری انجام گیرد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف مشترکان باشیم.
بلبل‌آبادی در خصوص پست‌های انتقال و فوق توزیع گفت: در استان گیلان ۶۹ پست انتقال و فوق توزیع در حال بهره‌برداری است که از ۶۷ درصد این پست‌ها بالای ۷۰ درصد بارگیری می‌شود و این امر نشانگر پرباری پست‌هاست.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به پروژه جابه‌جایی ترانسفورماتورها که در نوع خود بی نظیر و منحصر‌به‌فرد است، گفت: در سال ۹۷ و با ابتکار این شرکت نسبت به افزایش ظرفیت پست‌های انتقال، فوق توزیع و خطوط اقدام شد و با جابه‌جایی ترانسفورماتورهای قدرت، ضمن صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها، توانستیم شرایط برخی از پست‌ها و خطوط را از حالت بحرانی خارج کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5269

مطالب پیشنهادی

22خرداد
سرمایه‌گذاری جهانی ۲ تریلیون دلاری در انرژی پاک
آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد

سرمایه‌گذاری جهانی ۲ تریلیون دلاری در انرژی پاک

30فروردین
حمایت از سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی
مجری تامین برق مراکز استخراج رمز ارز شرکت توانیرخبرداد؛

حمایت از سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.