5

سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورویی روسیه در بخش انرژی ازبکستان

  • کد خبر : 22709
  • 04 اردیبهشت 1399 - 15:26
سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورویی روسیه در بخش انرژی ازبکستان
روسیه برای ساخت نیروگاه برق آبی در مخزن آب «سردابه» استان «سردریا» ازبکستان معادل 19 میلیون و 200 هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده است. طبق برنامه این طرح به ارزش 21 میلیون و 300 هزار یورو در سال های 2020 و 2022 میلادی اجرایی می‌شود.

روسیه برای ساخت نیروگاه برق آبی در ازبکستان بیش از ۱۹ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، روسیه برای ساخت نیروگاه برق آبی در مخزن آب «سردابه» استان «سردریا» ازبکستان معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

طبق برنامه این طرح به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ میلادی اجرایی می‌شود.

این طرح توسط «روس اکسیم بانک» روسیه تامین مالی می شود و مسکو برای اجرای این طرح معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو اختصاص می دهد. شرکت «ازبک هیدرو انرگو» ازبکستان نیز برای اجرای این طرح ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو تخصیص می دهد.

ظرفیت کلی این نیروگاه برق آبی ۱۰٫۷ مگاوات است. طبق برنامه در این نیروگاه برق آبی دو دستگاه آبی هر کدام ۵٫۳۵ مگاوات نصب خواد شد.

این نیروگاه برق آبی سالانه ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

نیروگاهیان

در حال حاضر در ازبکستان بیش از یک هزار و ۸۲۸ واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از ۵۶۰ شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی در سطح ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷ درصد بیشتر می باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22709

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.