5
استاندار مرکزی:

سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است

  • کد خبر : 66926
  • 04 دی 1400 - 11:45
سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است
استاندار مرکزی اظهار داشت: 73 درصد برق کشور از گاز تولید شده که این امر آسیب‌هایی دارد و افق آینده آن مشخص نیست تا در سالهای آینده شاهد تامین گاز مورد نیاز باشیم. از سویی دیگر مصرف گاز نیز بالاست و شهرهای آلوده‌ای مانند اراک و شازند با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه هستند.

استاندار مرکزی گفت: سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است و امید داریم با اقدامات زیربنایی اقتصادی وزارت نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه در مراسم بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین با حضور وزیر نیرو، افزود: بند ب سیاست‌های کلی نظام، انرژی ناظر به سایر منابع انرژی به جز نفت و گاز است، اما به دلیل ضعف اقتصاد حوزه برق کشور، انرژی‌های تجدیدپذیر سهم ناچیزی دارند.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی باید ملزم شوند تا در کنار خود نیروگاه تولیدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند به عنوان مثال در جوار نیروگاه هزار مگاواتی یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی تولید انرژی تجدیدپذیر پیش بینی شود.

 

نیروگاهیان

استاندار مرکزی اظهار داشت: ۷۳ درصد برق کشور از گاز تولید شده که این امر آسیب‌هایی دارد و افق آینده آن مشخص نیست تا در سالهای آینده شاهد تامین گاز مورد نیاز باشیم. از سویی دیگر مصرف گاز نیز بالاست و شهرهای آلوده‌ای مانند اراک و شازند با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه هستند.

مخلص الائمه تصریح کرد: برای سال‌های آینده های باید تدابیر لازم زیست محیطی برای امحای پنل های از رده خارج شده در دستور کار قرار بگیرد. در این راستا استانداری مرکزی برای رفع موانع و فضای بوروکراتیک حاکم بر دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اختیارات، آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به این موضوع که رفع مشکلات کشور با راهبرد اقتصاد مقاومتی و ۲ رکن اساسی اقتصاد دانش بنیان و مردمی میسر است، واحد تولیدی سلول‌های خورشیدی خمین به معنای واقعی مصداق تحقق اقتصاد مردمی و بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66926
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرنگار ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.