7

سنکرون آزمایشی واحد شماره ۳ نیروگاه سد شهید عباسپور

  • کد خبر : 75837
  • 06 اردیبهشت 1401 - 15:47
سنکرون آزمایشی واحد شماره ۳ نیروگاه سد شهید عباسپور
پروژه مذکور بدون حضور سوپروایزر خارجی و با استفاده از دانش و ظرفیت‌های داخل کشور و تیم کارشناسی بومی با موفقیت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از اتصال آزمایشی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه شهید عباسپور بعنوان دومین واحد بهینه سازی شده با شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید مهران اسدی” با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و به منظور پایداری شبکه برق کشور در پیک تابستان آتی، با تلاش‌های شبانه روزی همکاران، این واحد برای اولین بار پس از چرخش اولیه، و کنترل دمای یاتاقان‌ها و برقدار کردن ژنراتور با انجام کلیه تست‌های حفاظتی با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.

وی افزود: این پروژه به دلیل مشکلات تحریم و تاخیر در تامین تجهیزات با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی در سالی که مزین به شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است، کلیه قطعات مکانیکی و الکتریکی از جمله هسته و سیم پیچ استاتور، یاتاقان‌ها، سیستم کنترل، ارتعاشات و … طراحی و ساخته شد که پس از نصب استاتور این شرکت ظرف مدت ۲۸ روز کلیه فعالیت‌های مربوط به نصب، پیش راه‌اندازی و راه اندازی سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی را انجام و واحد مذکور با شبکه سنکرون شد، که این عملیات در نوع خود با سایر پروژه‌های مشابه یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان اظهار کرد: این عملیات با همکاری شرکت‌های تعمیرات برق آبی، تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور و سازندگان داخلی، به کارفرمایی معاونت سد و نیروگاه‌های سازمان آب وبرق خوزستان و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به سرانجام رسید.

این گزارش می‌افزاید، پروژه مذکور بدون حضور سوپروایزر خارجی و با استفاده از دانش و ظرفیت‌های داخل کشور و تیم کارشناسی بومی با موفقیت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=75837
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.