1

سنکرون همزمان دو واحد نیروگاهی صنایع با شبکه سراسری برق کشور

  • کد خبر : 126839
  • 08 فروردین 1403 - 14:34
سنکرون همزمان دو واحد نیروگاهی صنایع با شبکه سراسری برق کشور
مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: یک واحد گازی ١٨٣ مگاواتی گل گهر سیرجان و واحد دوم گازی ٣٠٧ مگاواتی فولاد مبارکه، جمعا به ظرفیت ٤٩٠ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: یک واحد گازی ١٨٣ مگاواتی گل گهر سیرجان و واحد دوم گازی ٣٠٧ مگاواتی فولاد مبارکه، جمعا به ظرفیت ۴٩٠ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی با بیان اینکه براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع انرژی بر موظف به احداث نیروگاه جهت تامین برق مورد نیازشان هستند تصریح کرد: با ورود دو واحد نیروگاهی جدید، مجموع ظرفیت نیروگاهی احداث شده توسط صنایع به هزار و ٣۶٠ و مگاوات افزایش یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر تاکنون ٧ واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع وارد مدار شده است.

براساس این گزارش، به دلیل ناترازی قابل ملاحظه تامین برق در ابتدای دولت سیزدهم، در مهر ١۴٠٠ تفاهم نامه‌ای میان وزارتخانه‌های نیرو و صمت مبنی بر احداث حداقل ١٠ هزار مگاوات نیروگاه خود تامین از سوی صنایع به امضا رسید.

این تفاهم نامه شامل احداث حداقل ٩ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است که در ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی آن نیز تدوین شد.

براین اساس تاکنون موافقت اصولی برای ۴٣ شرکت متقاضی احداث نیروگاه به ظرفیت حدود ١٧ هزار و ۵٠٠ هزار مگاوات صادر شده که در مراحل اولیه و اجرا قرار دارند.

نیروگاه‌های حرارتی ذکر شده از نوع سیکل ترکیبی و با راندمان حداقل ۵۵ درصد است که در ١۵ استان احداث می‌شوند.

تاکنون ۶ هزار مگاوات نیروگاه صنایع به مرحله اجرایی رسیده که از این میزان تاکنون عملیات اجرایی ٧ واحد نیروگاهی شرکت‌های فولاد مبارکه، چادرملو، آلومینیوم المهدی، شهید باکری سمنان و فولاد غرب آسیا در مجموع به ظرفیت حدود ١٣۶٠ مگاوات به اتمام رسیده و به شبکه برق کشور متصل شده که با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی آنها، تا آغاز تابستان ١۴٠٣ ظرفیت سنکرون شده به شبکه سراسری نیروگاه‌های صنایع به حداقل ١٧٠٠ مگاوات خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126839

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.