2

سهم نیروگاه از برداشت آب‌های زیرزمینی کمتر از ۲ درصد بوده است

  • کد خبر : 22761
  • 05 اردیبهشت 1399 - 11:11
سهم نیروگاه از برداشت آب‌های زیرزمینی کمتر از ۲ درصد بوده است
با انجام پروژه مهم انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه برای اولین بار در کشور، نیاز این نیروگاه به آب‌های زیر زمینی برطرف شد.در حال حاضر ۲ حلقه چاه برای مصارف شرب و تهیه آب مقطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با احداث پروژه تبدیل سیستم خنک کن‌تر به سیستم خشک در نیروگاه شاهد صرفه‌جویی ۸۰ درصدی آب در واحد یک این نیروگاه بودیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: بر اساس آمار‌های آب منطقه‌ای همدان، سهم نیروگاه از برداشت آب‌های زیرزمینی کمتر از ۲ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالمجید دیناروند، مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از نیروگاه شهید مفتح گفت: با انجام پروژه مهم انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه برای اولین بار در کشور، نیاز این نیروگاه به آب‌های زیر زمینی برطرف شد.

او افزود: در حال حاضر ۲ حلقه چاه برای مصارف شرب و تهیه آب مقطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیناروند ادامه داد: با احداث پروژه تبدیل سیستم خنک کن‌تر به سیستم خشک در نیروگاه شاهد صرفه‌جویی ۸۰ درصدی آب در واحد یک این نیروگاه بودیم.

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح بیان داشت: احداث حوضچه‌های تزریق مصنوعی نیروگاه در مجاورت رودخانه فصلی قره چای موجب ذخیره سازی بارندگی‌های فصلی در این حوضچه‌ها و تزریق آب به لایه‌های زمینی است.

این مسئول با بیان اینکه اقداماتی که طی چند سال اخیر در زمینه صرفه‌جویی آب صورت گرفته باعث شده سطح آب چاه‌ها به میزان قابل توجهی بالاتر بیاید، یادآور شد: ما هم بدون شک دغدغه‌های محیط زیستی داریم و برای کاهش آلودگی توان تمام خود را به کار گرفته ایم.

دیناروند اضافه کرد: یکی از مهمترین نکات بقا و ماندگاری واحد‌های تولیدی تعمیر و نگهداری آن‌ها است که در این زمینه با افتخار در نیروگاه شهید مفتح با اتکا به دانش بومی و استفاده از قطعات ساخت داخل این اتفاق به خوبی انجام می‌گیرد.

او افزود: در سال گذشته ۵ پروژه مربوط به تعمیرات و ساخت قطعات با دانشگاه بوعلی داشتیم که قطعاً در سال جاری این روند ادامه خواهد داشت.

دیناروند بیان کرد: نیروگاه در سال گذشته موفق شد با تلاش همکاران رکورد خوبی در تولید انرژی به ثبت برساند، این نیروگاه در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول مشارکت در کنترل فرکانس، رتبه اول در نرخ انرژی قابل تولید، رتبه اول در ضریب اطمینان و رتبه دوم درصد آمادگی تولید شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22761

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.