2

سهم ۴۰ مگاواتی خراسان رضوی در کاهش روزانه مصرف برق زمستان

  • کد خبر : 94028
  • 14 دی 1401 - 23:11
سهم ۴۰ مگاواتی خراسان رضوی در کاهش روزانه مصرف برق زمستان
با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در تامین گاز نیروگاه‌ها به وجود می‌آید که نیاز است، صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش‌های مختلف انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سهم این شرکت برای کاهش مصرف برق زمستان سال‌جاری، روزانه ۴۰ مگاوات است که در چهار بخش صنعتی، اداری، روشنایی معابر و خانگی تجاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن ذبیحی” با بیان اینکه حداکثر مصرف برق مشترکان این شرکت در استان، روزانه حدود هزار مگاوات است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای مدیریت انرژی در فصل زمستان، ۱۵ مگاوات در بخش صنعت، ۱۵ مگاوات در بخش روشنایی‌ معابر، ۶ مگاوات در بخش دستگاه‌های اجرایی و ادارات و چهار مگاوات در بخش مشترکان خانگی پرمصرف و تجاری به صورت روزانه باید صرفه‌جویی شود.
وی بیان کرد: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در تامین گاز نیروگاه‌ها به وجود می‌آید که نیاز است، صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش‌های مختلف انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در برنامه نخست باید صاحبان صنایع دارای مصرف یک مگاوات و بیش از یک مگاوات برق در روز، مصرف خود را ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که در این راستا از ۴۰ مشترک صنعتی در محدوده این شرکت درخواست همکاری شده است.
وی ادامه داد: برنامه دوم مدیریت انرژی زمستان شامل کاهش مصرف در بخش اداری است که طبق بخشنامه وزیر محترم کشور همه مشترکان اداری و دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰ درصد مصرف برق روزانه خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند.

 

 

نیروگاهیان

ذبیحی اظهار داشت: در این راستا گشت‌های مشترکی با همکاری فرمانداری و ادارات گاز شهرستان‌ها راه اندازی شده و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت کاهش مصرف گاز و برق بازرسی و نظارت می‌شوند.
وی تصریح کرد: برنامه سوم مدیریت انرژی زمستان شامل تعدیل روشنایی معابر است که در این راستا کاهش روشنایی معابر برون شهری به جز نقاط حادثه خیز با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بوستان‌ها و میادین شهری با همکاری شهرداری‌ها و معابر درون شهری توسط مدیریت‌های توزیع برق انجام می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه چهارم مدیریت انرژی زمستان در خصوص کاهش مصرف مشترکان خانگی بالای الگوی مصرف و ۲ برابر الگوی مصرف و همچنین مشترکان تجاری است، گفت: در این راستا پیامک اطلاع‌رسانی از وضعیت مصرف این مشترکان و مراجعه حضوری به آنان برای آموزش راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94028
  • نویسنده : سید مجید آزیز
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.