5

سوخت گاز نیروگاه حرارتی تبریز وصل شد/ توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه

  • کد خبر : 65769
  • 20 آذر 1400 - 20:40
سوخت گاز نیروگاه حرارتی تبریز وصل شد/ توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه
سیدمحسن موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی تبریز با برخورداری از دو واحد ۳۵۰ مگاواتی نقش مهمی در تولید و تامین برق منطقه دارد، گفت: در حال حاضر با اتصال سوخت گاز واحد یک نیروگاه تبریز، پرسنل نیروگاه در حال افزایش بار تولیدی این واحد ۳۵۰ مگاواتی هستند.

سوخت گاز طبیعی نیروگاه حرارتی تبریز شامگاه بیستم آذرماه پس از پیگیری‌های فراوان مجددا وصل شده و این مجموعه با استفاده از این حامل انرژی به تولید برق خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، از چندی قبل با قطع سهمیه سوخت گاز نیروگاه تبریز، این واحد تولید برق حرارتی مجبور به استفاده از سوخت جایگزین(مازوت) برای تولید انرژی مورد نیاز مشترکان شده بود و این موضوع در کنار آلودگی‌های سایر صنایع موجبات نگرانی مردم منطقه را فراهم آورده بود که پس از پیگیری‌های فراوان مجددا سوخت گاز طبیعی نیروگاه حرارتی تبریز متصل و روند مصرف مازوت در این مجموعه متوقف شد.

 

نیروگاهیان

در همین ارتباط سیدمحسن موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی تبریز با برخورداری از دو واحد ۳۵۰ مگاواتی نقش مهمی در تولید و تامین برق منطقه دارد، گفت: در حال حاضر با اتصال سوخت گاز واحد یک نیروگاه تبریز، پرسنل نیروگاه در حال افزایش بار تولیدی این واحد ۳۵۰ مگاواتی هستند.
وی با تاکید بر اینکه نیروگاه حرارتی تبریز به هیچ عنوان تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد، افزود:  تمامی تجهیزات و سیستم‌های این نیروگاه بر پایه مصرف سوخت گاز طبیعی برنامه‌ریزی شده است و مصرف سوخت مازوت اولین تاثیرات منفی را بر سیستم‌های نیروگاهی و مجموعه پرسنل متخصص شاغل در آن می‌گذارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=65769
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.