3

سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو آغاز به‌کار کرد/ انتخاب رئیس نشست انرژی، معدن و محیط‌زیست در بین کشورهای عضو اکو

  • کد خبر : 68805
  • 27 دی 1400 - 19:46
سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو آغاز به‌کار کرد/ انتخاب رئیس نشست انرژی، معدن و محیط‌زیست در بین کشورهای عضو اکو
"ایمان رحمتی"، مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان رئیس نشست انرژی، معدن و محیط زیست در بین کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC) با حضور کشورهای عضو به صورت حضوری و مجازی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC)، امروز صبح با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو از جمله ایران، افغانستان، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در محل دبیرخانه سازمان اقتصادی اکو در تهران به صورت حضوری و مجازی آغاز به کار کرد و تا ۶ بهمن ادامه خواهد داشت.
​بر این اساس، “ایمان رحمتی”، مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان رئیس نشست انرژی، معدن و محیط زیست در بین کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

 

 

نیروگاهیان

“رضا ظریفی” مدیر قراردادهای بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران‌ و “نرگس بهرامی” مسئول میز اکو در وزارت نیرو به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش برق و انرژی با اشاره به محورهای همکاری برای سال ٢٠٢٢، در خصوص موضوعات “استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های انتقال برق کشورهای عضو در راستای تحقق بازار برق منطقه‌ای، تجارت برق، ترانزیت برق و پشتیبانی در موارد اضطراری”، “استفاده از تجربیات مشترک در بهره‌برداری و‌ برگزاری دوره‌های آموزشی”، “تسهیل و تسریع در پروژه بازار برق منطقه‌ای اکو”، “کمک به کشورهای عضو اکو در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر” و “همکاری با کشورهای توانمند عضو اکو مانند ترکیه در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و یا عملیاتی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر” گزارشاتی را ارائه کردند.

این گزارش می‌افزاید، “استقبال از سرمایه‌گذاران به منظور احداث نیروگاه تجدیدپذیر در ایران و عقد قراردادهای تشویقی و همچنین کمک به صادرات برق آن به کشورهای عضو اکو”، “آمادگی بخش‌های خصوصی توانمند ایرانی در خصوص صادرات خدمات و محصولات فنی و مهندسی مرتبط با طراحی و ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر” و “کمک به راه‌اندازی مرکز انرژی‌های پاک اکو” از دیگر محورهای مطرح شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=68805
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.