1
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا):

سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت مناسبی دارد

  • کد خبر : 67511
  • 11 دی 1400 - 20:50
سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت مناسبی دارد
"محمود کمانی" در حاشیه بازدید از نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی سما در زاهدان، بیان کرد: از وظایف اساسی و ضروری صنعت برق کشور حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و حرکت به سمت تولید برق خانگی است.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت مناسبی در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار بوده و لازم است همه بخش‌ها در تامین منابع مالی برای استفاده از این ظرفیت مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود کمانی” در حاشیه بازدید از نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی سما در زاهدان، بیان کرد: از وظایف اساسی و ضروری صنعت برق کشور حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و حرکت به سمت تولید برق خانگی است.
وی با بیان اینکه باید موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کرد، افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی در این بخش دارد که با جذب اعتبار می‌توان از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

 

نیروگاهیان

در سفر معاون وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان همچنین تفاهم‌نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) و استانداری استان سیستان و بلوچستان امضا شد.
کمانی در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر بالاتر از نرخ کشوری خریداری خواهد شد و این اقدام نقطه آغازی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه است.
بازدید از نیروگاه بادی میل‌نادر و شرکت در نشست بررسی وضعیت شبکه برق و چالش‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاران، از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان بوده است.

انتهای پبام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=67511
  • نویسنده : محمدعلی زاهد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.