3

شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری پیشی می‌گیرد

  • کد خبر : 93873
  • 14 دی 1401 - 2:54
شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری پیشی می‌گیرد
"علیرضا قاسمی" با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفع محرومیت و ارتقای شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب، عملیات آبرسانی و رفع تنش آبی بیش از ۲۸۰۰ روستای این استان در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح بزرگ جهاد آبرسانی، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان با یک جهش ۲۰ درصدی از متوسط کشوری بالاتر می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا قاسمی” با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفع محرومیت و ارتقای شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب، عملیات آبرسانی و رفع تنش آبی بیش از ۲۸۰۰ روستای این استان در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب طرح جهاد آبرسانی عملیاتی شده است، افزود: در این راستا، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۵۰۰ روستا در قالب طرح خیران آبرسان وزارت نیرو و آبرسانی به ۵۹۹ روستا در قالب مجتمع‌های روستایی برای بهره‌مندی نیمی از جمعیت روستایی استان محقق خواهد شد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح جهاد آبرسانی را بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در سطح کشور از لحاظ حجم عملیات اجرایی و مبلغ برآورد دانست و افزود: ۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود.

وی افرود: تاکنون ۷۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری، شامل ۱۳۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۵۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

قاسمی ادامه داد: در قالب طرح خیرین نیز ۱۲۵ روستا به همت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، از خیران بنام کشور و مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، آب‌رسانی خواهد شد،که در این راستا ۱۲۱ کیلومتر لوله تهیه و در مرحله اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=93873
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.