4
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

شاخص بهره‌مندی روستاهای کردستان از آب شرب به ۸۶ درصد می‌رسد

  • کد خبر : 75930
  • 07 اردیبهشت 1401 - 21:46
شاخص بهره‌مندی روستاهای کردستان از آب شرب به ۸۶ درصد می‌رسد
"ميثم جعفرزاده" امروز هفت اردیبهشت‌ماه در بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای دارای محدودیت آبی شهرستان مریوان در استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه‌های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۶۹روستای استان کردستان، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از ۷۶ به ۸۶ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “میثم جعفرزاده” امروز هفت اردیبهشت‌ماه در بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای دارای محدودیت آبی شهرستان مریوان در استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه‌های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به شاخص ۷۶ درصدی بهره مندی روستاهای استان کردستان از آب شرب خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه شاخص بهره مندی به ۸۶ درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی، افزود: ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر طی ۳ سال با اعتبار ۵۲۷ میلیارد تومان و همکاری مشترک آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند خواهند شد.

 

نیروگاهیان

جعفرزاده با بیان اینکه عمده منابع تامین آب روستاها، آب‌های زیرزمینی است و این منابع به دلیل کمبود بارش‌ها‌ با محدودیت مواجه شده، گفت: امیدواریم با توجه به تشکیل قرارگاه جهادی استانی با حضور همه دستگاه‌های ذیربط و اجرای پروژه‌‌های مختلف، آب روستاهای دارای محدودیت آبی استان به صورت پایدار، کمی و کیفی تامین شود.
وی افزود: ۳۶ جبهه کاری در استان برای اجرای این پروژه تعریف شده که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آبفا با سرعت خوبی در حال اجرای کار هستند و تامین اعتبار مناسب هم انجام شده است.
جعفرزاده با بیان اینکه قصد داریم تعداد روستاهای بیشتری را آبرسانی کنیم، گفت: هدف‌گذاری ما آبرسانی به ۲۵۰ روستای استان است که امیدواریم محقق شود.
وی در خصوص رفع مشکلات تنش آبی در نقاط شهری نیز گفت: اعتبارات حوزه تنش آبی چندین برابر سالهای گذشته است و برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه های اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت در مریوان و سایر شهرهای استان که تنش آبی دارند انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=75930
  • نویسنده : ادریس شریفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.