7

شبکه برق خراسان رضوی از استخراج رمزارز ۲۱ میلیارد ریال خسارت دید

  • کد خبر : 48418
  • 07 اردیبهشت 1400 - 13:45
شبکه برق خراسان رضوی از استخراج رمزارز ۲۱ میلیارد ریال خسارت دید
"علی مرادی" افزود: این حجم خسارت مالی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ناشی از مصرف غیرمجاز سه هزار و ۲۸۸ کیلووات ساعت انرژی برق توسط استخراج کنندگان غیرقانونی انواع رمزارز است.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر با استفاده غیرقانونی انرژی برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر ۲۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال خسارت به شبکه برق استان وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی مرادی” افزود: این حجم خسارت مالی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ناشی از مصرف غیرمجاز سه هزار و ۲۸۸ کیلووات ساعت انرژی برق توسط استخراج کنندگان غیرقانونی انواع رمزارز است.
وی ادامه داد: طی یک سال اخیر هزار و ۱۲۷ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۴۵ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز با هماهنگی قضایی توسط ماموران انتظامی در نقاط مختلف خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از دارندگان دستگاه های ماینر کشف شده سه میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال بابت جبران خسارت وارده به شبکه برق استان، دریافت شده است.وی افزود: پارسال در حوزه آزمایشگاه مرکزی و کالیبراسیون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ۳۵ هزار و ۲۵۲ دستگاه کنتور تفکیک و دسته‌بندی شد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰ دستگاه کنتور مکانیکی در آزمایشگاه مرکزی، تعمیر و احیا شد.

 

نیروگاهیان

مرادی ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۳۵۰ دستگاه کنتور دیجیتال نیز با همکاری شرکتهای کنتورساز در این استان تعمیر و احیا شده و به چرخه استفاده بازگشت و حدود ۳۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی انجام گرفت.
وی گفت: در خصوص مقابله با انشعاب‌های برق غیرمجاز و مشترکانی که لوازم اندازه گیری آنان دارای خطای فنی بوده است، پارسال ۱۶ هزار و ۹۰۰ مشترک در استان شناسایی شد.
رمزارز با نام انگلیسی “Cryptocurrency” ، ابزار مجازی مبادلات مالی با سابقه‌ای کمتر از نیم قرن است که فقط به صورت دیجیتالی بر روی رایانه‌ وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48418
  • نویسنده : سید مجید آزیز
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.