5

شرط اول کار، به ویژه در صنعت پرخطر برق، ایمنی است

  • کد خبر : 4735
  • 18 اردیبهشت 1398 - 21:44
شرط اول کار، به ویژه در صنعت پرخطر برق، ایمنی است

پانزدهمین گردهمایی سالیانه HSE )بهداشت ،ایمنی ومحیط زیست) ومراسم تقدیر از کارگران نمونه و کارشناسان برتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار شد. در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ضمن تبریک به تمامی کارگران پرتلاش و خدوم صنعت برق کشور و استان بر لزوم توجه به مقوله ایمنی درهنگام […]

پانزدهمین گردهمایی سالیانه HSE )بهداشت ،ایمنی ومحیط زیست) ومراسم تقدیر از کارگران نمونه و کارشناسان برتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ضمن تبریک به تمامی کارگران پرتلاش و خدوم صنعت برق کشور و استان بر لزوم توجه به مقوله ایمنی درهنگام کار تاکید کرد.

احمدرضا خسروی، افزود : ارزش والای کار با بحث ایمنی عجین شده است و اگر کار با ایمنی همراه نباشدو در سلامت کامل انجام نشود، تهدیدی برای فرد و اجتماع است. وی با بیان اینکه ترکیب کاروایمنی از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است، افزود: شرط اول کار، ایمنی است به ویژه در صنعت پرخطر برق که نیاز به هوشیاری و تخصص بالایی دارد.

وی بیان کرد : لازمه انجام کار در صنعت برق ، هوشیاری، آگاهی و درک درست از فعالیتی است که در حال انجام دادن آن هستیم و از این رو ، شناسایی عوامل ، گلوگاه ها و کانون های پرخطر که می تواند جان ما و سایر شهروندان را تهدید کند، از وظیفه ذاتی همگان است. خسروی با بیان اینکه حوادث انسانی ، نباید کوچک و کم اهمیت تلقی شوند، از کارشناسان ایمنی درخواست کرد تا با هوشیاری و آگاهی نسبت به پیگیری کاهش ریسک و رفع خطراتی که همکاران و شهروندان را تهدید می کنند، در اسرع وقت اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با مهم توصیف کردن صنعت برق در رونق تولید ، اظهار کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری” سال رونق تولید” نام گذاری شده که سنگ بنای این شعار، کار و کارگراست. 

خسروی نقش کارگران به ویژه کارگران سخت کوش صنعت برق را در رونق تولید و تحقق شعار امسال بسیارمهم خواند و افزود : رکن اصلی تولید، برق است و ازآنجا که  امروزه بسیاری از صنایع به برق وابستگی دارند، بی شک فعالیت کارگران در این صنعت حیاتی می تواند نقش مهمی در رونق تولید استان و کشور ایفا کند.این مقام مسئول، در ادامه به شعار امسال ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت شغلی سال ۲۰۱۹ ، شعار امسال ایمنی را “خدمتگزاری ایثارگرانه و صادقانه به مردم و تلاش و همیت برای رونق تولید و سربلندی کشوربا نهادینه کردن کار سالم و ایمن وافزایش امنیت و سلامت محیط کار” در نظر گرفته ایم  که امیدواریم بتوانیم با در نظر گرفتن بهداشت، ایمنی ومحیط زیست به ارتقای رونق تولید کمک کرده و فعالیت های خود را به پیش بریم.

در بخش دیگری از این مراسم، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با مهم خواندن بحث ایمنی و رعایت اصول سلامت و بهداشت کار، گفت: موضوع ایمنی و سلامت کار یک موضوع فرمایشی یا تعارفی نیست وهمگی ما در طول زندگی شخصی و زندگی کاری به ویژه در صنعت پرخطر توزیع برق با آن مواجه هستیم .حمیدرضا جلایر ادامه داد: امیدواریم در سال جاری، با یک همت جمعی در راستای دستیابی به چشم انداز ایمنی قدم های بزرگی برداشته وبا رعایت الزامات HSE بتوانیم همکاران خوبی در کنار هم بوده و با شادی و سلامتی و پس از ۳۰ سال تلاش بازنشسته شویم . وی همچنین تاکید کرد : حوزه ایمنی، بسیار گسترده است وبایستی از حالت تک واحدی خارج شده و بر روی فعال بودن کلیه قسمت های شرکت در این حوزه تمرکز نماییم.

لازم به ذکر است در ادامه این همایش، “خلیل طبری”، کارشناس ارشد اداره کل محیط زیست استان فارس، در زمینه با ارتباط محیط زیست و انسان ، انواع آلودگی ها و فوریت های محیط زیست، “محمد جواد ستوده”، بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در خصوص حوادث کارگران و لزوم ایمنی در حین کار و همچنین خانم دکتر رحیمیان، مشاور روان شناس شرکت، درباره سلامت روانی در محیط کار به ایراد سخنرانی پرداختند.گفتنی است، 

در این مراسم از آقایان: منصور کاظمی، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان فسا، علیرضا اسکندری، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آباده و مهدی بهلولی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لامرد، به دلیل انتخاب شدن به عنوان مدیر نمونه ایمنی در سال ۹۷ تقدیر به عمل آمد.برگزاری مسابقه ویژه کارگران ایمنی، اهدای جایزه به برندگان وهمچنین تجلیل وتقدیر از کارگران نمونه ،کارشناسان و مسئولین برترایمنی مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان های استان فارس با اهدای لوح و هدایا، پایان بخش این مراسم بود.( پایگاه خبری توانیر )

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.