5

شروط اقلیم کردستان برای فروش برق به دولت فدرال عراق

  • کد خبر : 30425
  • 19 مرداد 1399 - 16:01
شروط اقلیم کردستان برای فروش برق به دولت فدرال عراق
سخنگوی وزارت برق اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری گفت: براساس اطلاعات به دست آمده دولت فدرال عراق درصدد خرید برق از اقلیم کردستان و ترکیه است و وزارت برق اقلیم این موضوع را بررسی کرده و تصمیم گرفته است به صورت مشروط با درخواست بغداد موافقت کند.

دولت اقلیم کردستان، برای فروش برق به دولت فدرال عراق، شرط هایی تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از کردپرس به نقل از “المرکز الخبری”، سخنگوی وزارت برق اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری گفت: براساس اطلاعات به دست آمده دولت فدرال عراق درصدد خرید برق از اقلیم کردستان و ترکیه است و وزارت برق اقلیم این موضوع را بررسی کرده و تصمیم گرفته است به صورت مشروط با درخواست بغداد موافقت کند.

امید احمد افزود: از جمله شروط تعیین شده، عدم تأثیرگذاری فروش برق بر کاهش حجم برق شبکه سراسری برق اقلیم کردستان و همچنین تأمین سوخت نیروگاههای هدف دولت عراق برای خرید برق در داخل اقلیم است.

نیروگاهیان

به گفته این مسئول وزارت برق اقلیم کردستان، نیروگاههای مذکور، آماده تولید برق هستند. اما به دلیل فقدان سوخت، تولید برق در آنها متوقف شده است و در صورتی که بغداد با این شروط موافقت و سوخت مورد نیاز آنها را تأمین کند، دولت اقلیم کردستان نیز با فروش برق از آنها به بغداد موافقت خواهد کرد.

یادآور می شود ماجد مهدی حنتوش وزیر برق عراق ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) از آغاز واردات برق از اقلیم کردستان و ترکیه برای تأمین نیازهای استان های مختلف عراق خبر داده بود.

از سوی دیگر، دیار بابان مدیرکل تولید برق در اقلیم کردستان نیز ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) گفت برق خریداری شده توسط دولت فدرال عراق از اقلیم کردستان، بر ساعات تأمین برق در استانهای اقلیم تأثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=30425

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.