4
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي باختر در جلسه مديران صنعت آب و برق كشور:

شرکت‌های برق‌ منطقه‌ای بزرگترین شبکه زیرساختی کشور را مدیریت می‌کنند

  • کد خبر : 59372
  • 31 شهریور 1400 - 12:48
شرکت‌های برق‌ منطقه‌ای بزرگترین شبکه زیرساختی کشور را مدیریت می‌کنند
"فرهاد شبيهي" در جلسه مديران صنعت آب و برق كشور با وزير نيرو و به نمايندگي از مديران عامل شركت‌هاي برق منطقه‌اي ضمن بيان مطالب فوق اظهار داشت: از مجموع انرژي مصرفي كشور 20 درصد ميزان انرژي برق‌هاي منطقه‌اي مستقيماً در صنايع بزرگ و مادر مصرف مي‌شود كه اين ميزان نزديك به 60 درصد مصرف برق صنعت كشور بوده و اين خود نشان دهنده اهميت اين حوزه در توسعه اقتصادي و صنعتي كشور است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با اشاره به اینکه شرکت‌های برق منطقه‌ای به عنوان قدیمی‌ترین نهاد صنعت برق، بزرگترین شبکه زیرساختی کشور محسوب می‌شوند، گفت: تاسیسات در حال بهره برداری این حوزه شامل ۱۳۰ هزار کیلومتر مدار خط و ۲۹۰ هزار مگاولت آمپر ظرفیت ایستگاه‌های برق در رده انتقال و فوق توزیع است و وظیفه تامین برق حدود ۳۸ میلیون از مشترکان را به صورت عام و مشترکان صنعتی بزرگ کشور را به صورت خاص بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فرهاد شبیهی” در جلسه مدیران صنعت آب و برق کشور با وزیر نیرو و به نمایندگی از مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: از مجموع انرژی مصرفی کشور ۲۰ درصد میزان انرژی برق‌های منطقه‌ای مستقیماً در صنایع بزرگ و مادر مصرف می‌شود که این میزان نزدیک به ۶۰ درصد مصرف برق صنعت کشور بوده و این خود نشان دهنده اهمیت این حوزه در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است.
شبیهی در ادامه افزود: نگهداری این تاسیسات با وجود ۲۵ درصد خطوط انتقال و فوق توزیع با عمر بالای ۳۰ سال و ۱۶ درصد ترانسفورماتورهای عمر بالای ۴۰ سال که بر لزوم بهینه سازی آنها در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره شده بود، توسط بیش از ۱۵ هزار پرسنل متخصص و زبده شرکت‌های برق منطقه‌ای به نحوی که هیچ خللی در ارائه خدمات مستمر برق، در این حوزه حتی در پیک تابستان ایجاد نگردید در حال انجام است.
وی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به وضعیت حساس کنونی و ناترازی چشمگیر تولید و مصرف و به منظور مرتفع نمودن محدودیت‌های موجود نیاز به اخذ تصمیمات عاجل و فوری با رعایت اولویت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل برق باختر در ادامه اظهار داشت: در راستای اهداف تعیین شده در افزایش ظرفیت تولید برق به منظور حفظ ضرب آهنگ توسعه صنعتی پیشنهاد می‌گردد ضمن بهره گیری از پتانسیل‌های بالقوه و تجربیات موفق، استفاده از فناوری‌های نو در خلق راهکارهای موثر و همچنین انجام اقدامات لازم در راستای بهبود اقتصاد برق با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله جلب مشارکت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی و بالاخص سرمایه‌های کوچک مردمی، می‌بایست نسبت به توسعه متوازن شبکه زیرساخت مورد نیاز نیز به جهت جلوگیری از بلا اثر ماندن سرمایه گذاری تولید، حتی در زمان‌های کوتاه، توجه ویژه معطوف گردد.
وی به بیان وضعیت شرکت‌های برق منطقه‌ای در حوزه بین المللی پرداخت و گفت: در حوزه بین المللی هم شرکت‌های برق منطقه‌ای با اقدامات فنی و علمی انجام شده به نتایج ارزشمندی رسیده‌اند و ضمن دستیابی به دانش فنی ساخت داخل بیش از ۹۵ درصد تجهیزات، با شاخص‌های فنی همتراز و حتی مناسب‌تر از شاخص‌های جهانی نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند. از جمله شاخص ضریب آمادگی شبکه کشور ۹۹٫۶ است که در مقایسه با شاخص جهانی که ۹۹٫۷ است و یا شاخص ۰٫۸۲ نرخ خروج خودکار/کیلومتر در ایران که شاخص جهانی آن ۰٫۹۳ است و شاخص عملکرد صحیح سیستم حفاظتی که در ایران ۸۷٫۱۹ و شاخص جهانی آن ۹۰ است، نشان دهنده عملکرد ارزشمند این حوزه است.
وی در پایان با اشاره به برق‌های منطقه‌ای به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی وزارت نیرو گفت: امیدوارم این بخش از وزارت نیرو به‌رغم تمام محدودیت‌ها با پایبندی به نیروی متخصص خود از تمامی فراز و نشیب‌های پیش رو عبور کرده و با رعایت اخلاق حرفه‌ای در جهت حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور تلاش نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=59372
  • نویسنده : بهرام صدیقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.