6

شرکت برق کردستان با مشترکان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

  • کد خبر : 29729
  • 07 مرداد 1399 - 9:57
شرکت برق کردستان با مشترکان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد
این تفاهم‌نامه‌ها شامل چهار هزار و ۱۳ مورد در بخش کشاورزی با دیماند ۱۴۸ مگاوات و ۳۴۴ مورد در بخش صنعت با دیماند ۵۹ مگاوات است که مقرر شده در زمینه کاهش بار از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور با شرکت برق استان همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال این شرکت با هدف کاهش پیک مصرف برق در فصل تابستان و مدیریت اضطراری بار، چهار هزار و ۳۵۷ فقره تفاهم‌نامه با مشترکان بخش کشاورزی و صنعت استان منعقد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازایرنا،هیوا لهونیان روز سه‌شنبه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها شامل چهار هزار و ۱۳ مورد در بخش کشاورزی با دیماند ۱۴۸ مگاوات و ۳۴۴ مورد در بخش صنعت با دیماند ۵۹ مگاوات است که مقرر شده در زمینه کاهش بار از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور با شرکت برق استان همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مشترکان بخش کشاورزی در این فاصله زمانی هر روز در ساعات اوج مصرف برق (۱۳تا ۱۷) الکتروموتورهای خود را خاموش کنند، صورتحساب مصرفی آنان برای آن ماه رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: اگر همین مشترکان هفت روز در طول ماه به صورت متوالی یا غیرمتوالی از برق استفاده نکنند، برق آنان در طول آن ماه رایگان محاسبه می‌شود ضمن اینکه اگر هر روز چهار ساعت (۱۳ تا ۱۷ یا ۲۰ تا ۲۴) در زمینه کاهش بار کمک کنند به نسبت تعداد روزهای همکاری پاداش دریافت می‌کنند.

لهونیان به طرح‌های تشویقی بخش صنعت نیز اشاره کرد و افزود: مشترکانی که تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به بازه زمانی اول تیر تا ۱۵ مرداد موکول کرده و به مدت پنج روز کاری از برق استفاده نکنند نیز مشمول پاداش خواهند شد.

نیروگاهیان

وی طرح دیگر مربوط به بخش صنعت را کاهش بار برنامه‌ریزی شده عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه مشترکی در ساعت اوج مصرف روز یعنی ۱۳ تا ۱۷، دیماند مصرفی را کاهش دهند متناسب با کاهش بار و مدت زمان آن، پاداش دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: یکی دیگر از طرح‌های بخش صنعت، جابجایی تعطیلات هفتگی (ماه‌های تیر و مرداد) از روز جمعه به یکی از روزهای کاری است به این معنا که در زمان پیک بار حداقل چهار روز تعطیلات را به روزهای کاری موکول کنند تا شامل دریافت پاداش شوند.

لهونیان به طرح تعیین ساعات کار برنامه ریزی شده نیز اشاره کرد و یادآور شد: چنانچه مشترکان بخش صنعت ساعات کاری خود را حداقل پنج روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ ظهر تعیین کنند و مشخص شود ۸۰ درصد کاهش بار داشته‌اند نیز مشمول پاداش می‌شوند.

وی افزود: در طرحی دیگر اگر مشترکان صنعت با قدرت بالای ۲۰۰ کیلووات هر زمان از روز از ساعت ۱۲ تا ۲۲ در صورت نیاز به این شرکت در زمینه کاهش بار کمک کنند، شامل دریافت پاداش و تشویق خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یکی دیگر از طرح‌ها را مربوط به بخش صنایع و ادارات عنوان کرد و گفت: اگر این مشترکان از ابتدای تیر تا ۱۵ شهریور، از ساعت ۱۳ تا ۲۳ مولدهای خود تامین را روشن کنند در صورت تولید برق در ساعات اوج بار ۳۷۵ تومان و در ساعات غیر اوج بار ۴۵۰ تومان به ازای هر کیلووات پول دریافت می‌کنند.

لهونیان اضافه کرد: پارسال ۲۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال پاداش به ۲ هزار و ۲۴۸ مشترک در این استان بابت همکاری برای کاهش بار مصرف برق پرداخت شد که در بخش کشاورزی بیش از ۲ هزار تفاهم‌نامه با مشترکان منعقد شده و یک هزار و ۹۰۲ مورد آن مشمول هفت میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال پاداش شدند.

وی به پرداخت ۶ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۷۰ هزار ریال پاداش به ۷۱ مشترک دارای مولدهای خود تامین ادارات و صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: به ۸۴ مشترک بخش صنعت نیز در استان بابت همکاری و کاهش مصرف در زمان اوج مصرف، ۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال پاداش پرداخت شد.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان و تمام روستاهای بالای پنج خانوار از خدمات شرکت برق برخوردار هستند، ضمن اینکه ۸۵ درصد مشترکان استان را بخش خانگی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29729

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.