3

ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر آغاز به‌کار کرد/ کمانی: برنامه ساتبا برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی ۴ سال

  • کد خبر : 64361
  • 02 آذر 1400 - 10:44
ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر آغاز به‌کار کرد/ کمانی: برنامه ساتبا برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی ۴ سال
"محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده در کشور، اظهار کرد: تاکنون ۹۰۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب شده که یک درصد از ظرفیت تولید انرژی کشور است.

ششمین کنفرانس ‌و نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر برای دو روز ۲۹ و ۳۰ آبان در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیروس وطنخواه”، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، به اهمیت نقش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شبکه برق‌رسانی اشاره و بر فعالیت‌های این مرکز برای تسهیل‌گری به ورود شرکت‌های دانش بنیان و همکاری با آنها در حوزه تولید داخلی، تجهیزات اصلی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بومی‌سازی آنها تاکید کرد.
همچنین “محمود کمانی” معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده در کشور، اظهار کرد: تاکنون ۹۰۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب شده که یک درصد از ظرفیت تولید انرژی کشور است.
وی اضافه کرد: این مهم در حالی است که دنیا ۳۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منبع تجدیدپذیرها تامین می‌کند.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: در سال‌های اخیر کشورهای پیشرو در این حوزه سال‌های ۲۰۳۰ و  ۲۰۴۰ را سال پایان استفاده از انرژی‌های فسیلی اعلام کرده و این امر نشان می‌دهد که باید کار زیادی را در این حوزه انجام دهیم.
کمانی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر عقب ماندگی دارد، یادآور شد: مجموعه‌های فعال در این حوزه مطالباتی از ساتبا دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

 

 

نیروگاهیان

رییس سازمان ساتبا برنامه اصلی این سازمان را احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مدت ۴ سال اعلام کرد و گفت: با انتشار فراخوانی در این زمینه درخواست احداث ۴۰ هزار مگاوات برای این سازمان ارسال شده که در حال مذاکره و عقد قرارداد هستیم.
وی به موضوع زیست توده نیز اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که آلودگی زیست محیطی بسیاری را در پی دارد و امیدواریم با همکاری نهادهایی چون سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری مدلی برای امحای زباله به گونه‌ای ارائه دهیم که بتوانیم با جذب سرمایه آن را به حوزه جذاب تبدیل کنیم.

کمانی توجه به بومی سازی را از دیگر رویکردهای این سازمان عنوان کرد و افزود: ما نیازمند تولید پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی هستیم و باید توان موجود در کشور توسعه یابد.
بر این اساس، “سید مسلم موسوی درچه”، مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در ابتدای این آئین با اشاره به پتاسیل و توانمندی ایران در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به اهمیت برگزاری این کنفرانس‌ها، اطلاع رسانی و ایجاد روحیه همدلی و هم افزایی جهت تحقق اهداف ملی اشاره کرد.
این گزارش می‌افزاید، ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در دو روز ۲۹ و ۳۰ آبانماه توسط انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود که با هدف بررسی چالش‌ها پیشرو توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه راهکارهای بهبود فضای کسب و کار این حوزه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=64361
  • نویسنده : سمیرا منشی‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.