3
مديرعامل توانير در نشست پيك تابستان خبر داد:

شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف برق در کشور/ مشترکان پرمصرف ۲۰ برابر کم مصرف‌ها برق مصرف می‌کنند

  • کد خبر : 49920
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:45
شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف برق در کشور/ مشترکان پرمصرف ۲۰ برابر کم مصرف‌ها برق مصرف می‌کنند
متولي‌زاده از افزايش قابل توجه پاداش به استان‌ها و افزايش 2 برابري آن نسبت به سال گذشته خبر داد كه با تصميم هر استان به طور مناسب به مشتركان و مردم اختصاص مي‌يابد.

مدیرعامل توانیر از افزایش پیک بار شبکه سراسری به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تا ۲۶ اردیبهشت جاری خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ هزار مگاوات رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدحسن متولی‌زاده” همزمان با روز جهانی ارتباطات و در نشست پیک تابستان ۱۴۰۰ که با حضور مدیران روابط عمومی شرکت‌های برق سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، کاهش ۳۵۰۰ مگاوات از توان تولید نیروگاه‌های برق آبی به جهت کاهش ذخیره آب سدها را از دیگر مسایل شبکه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همکاران صنعت برق در بخش‌های فنی، بر لزوم پشتیبانی موثر روابط عمومی‌های صنعت برق از تلاش‌ها در این بخش و تمرکز بر موضوع پیک شبکه تاکید کرد.
وی بار مدیریت شده شبکه در سال گذشته را بیش از ۵۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: امسال ۳۵۰۰ مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیفتد که از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می‌طلبد.
مدیرعامل توانیر در جمع مدیران روابط عمومی وزارت نیرو، توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق، اولین گام در این خصوص را ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان با امضای وزیر نیرو عنوان کرد که لازم است همه بر آن تمرکز کنند و با تدبیر استاندار و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی‌های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود تا نیازی به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشد.
وی عدم انتقال مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استان‌های دیگر را نکته کلیدی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با کنترلی که انجام می‌شود، سهمیه‌های استانی به دقت رعایت شود؛ چرا که هر استانی سقف تعیین شده را مورد توجه قرار ندهد با چالش‌های مربوط به خود مواجه خواهد شد.

 

نیروگاهیان

متولی‌زاده همچنین از افزایش قابل توجه پاداش به استان‌ها و افزایش ۲ برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد که با تصمیم هر استان به طور مناسب به مشترکان و مردم اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به لزوم تمرکز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و کاهش مصرف روشنایی در طول روز را بسیار تاثیر گذار دانست و با اشاره به پیشگامی وزارت نیرو و ساختمان‌های اداری بخش‌های آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل، مدیریت مصرف برق در ساختمان‌های اداری را موضوعی جدی عنوان کرد و از تکلیف ساختمان‌های اداری به کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق در فصل گرما خبر داد که باید کنترل و نتایج آن منعکس شود.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعداد ۷۵۰ هزار مشترک، دو برابر مجموع کم مصرف‌ها در کشور برق مصرف می‌کنند، افزود: هر مشترک پرمصرف ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می‌کند که باید محدود شده و در گام نخست بروشورهای اطلاع رسانی به این مشترکان به وسیله روابط عمومی توانیر تهیه شده که به صورت مجازی یا ارایه بروشور توزیع می‌شود.
وی همچنین تعداد مشترکان کم مصرف را که از برق رایگان طرح برق امید استفاده می‌کنند حدود ۷٫۵ میلیون مشترک ذکر کرد.
مدیرعامل توانیر، مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز و کاهش یک تا دو درجه از برودت سیستم‌های سرمایشی را معادل مصرف ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی عنوان کرد و از سوی دیگر تولید هر واحد ارز دیجیتال را با تولید ۳۰۰ تن CO 2 همراه دانست و رویکرد عمومی به برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز را حایز اهمیت دانست.
مدیرعامل توانیر همچنین استفاده حداکثری روابط عمومی‌های صنعت برق از شبکه‌های استانی صدا و سیما در جهت ترویج برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف برق و عبور از تابستان امسال را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست همچنین “صدیقه ببران” مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نیز گفت: ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه پیک، باید امید بخش و در عین حال بدون سیاه نمایی باشد.
به گفته ببران، روابط عمومی‌ها باید از همه ابزارها جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی استفاده و صداقت در اطلاع‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط گیری با رسانه ملی و صدا و سیمای استانی، تولید محتواهای با کیفیت و انتشار آن در فضاهای رسانه‌ای و … باید به صورت جدی پیگیری شده و در برنامه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49920
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.