2
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

شناسایی بیش از ۶۳۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در استان تهران

  • کد خبر : 92453
  • 24 آذر 1401 - 2:18
شناسایی بیش از ۶۳۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در استان تهران
"سیدرسول باقری" با بیان این‌که هم‌اکنون یک سوم قیمت تمام‌شده تامین آب بابت آب‌بها از مشترکان دریافت می‌شود، افزود: قیمت پایین آب شرب نیز مانع رفتار غیرقانونی و خلاف شرع و عرف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب شرب نشده است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۳۵۶ رشته انشعاب غیرمجاز آب در استان تهران شناسایی شده که از این تعداد ۲۸۷۹ رشته انشعاب جمع‌آوری و قطع و مابقی پس از دریافت جرایم و هزینه‌های اشتراک به مجاز تبدیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدرسول باقری” با بیان این‌که هم‌اکنون یک سوم قیمت تمام‌شده تامین آب بابت آب‌بها از مشترکان دریافت می‌شود، افزود: قیمت پایین آب شرب نیز مانع رفتار غیرقانونی و خلاف شرع و عرف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب شرب نشده است.

باقری افزود: سال گذشته ۱۷‌ هزار و ۳۱۵ رشته انشعاب غیرمجاز در محدوده شهری و روستایی استان تهران شناسایی شده و ۸۱۸۹ رشته از انشعاب‌ها به مجاز تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرایط شکننده کنونی و محدودیت منابع آبی و دشواری‌های تامین آب در پایتخت، سالانه هزینه‌های سنگینی برای تصفیه و توزیع آب شرب در شبکه‌های شهری و روستایی پرداخت می‌شود و این موضوعی است که اهمیت حفاظت و مدیریت آب شرب را دوچندان می‌کند.

 

 

نیروگاهیان

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه موظف به پرداخت جریمه نقدی و در صورت تکرار به قطع انشعاب محکوم می‌شود.

استفاده غیرمجاز از آب نه تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت اتصال غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند. این اقدام همچنین موجب اختلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به دلیل افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92453
  • نویسنده : رویا مرادی زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.