3

صادرات بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی در تابستان

  • کد خبر : 123464
  • 05 اسفند 1402 - 12:23
صادرات بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی در تابستان
حسین بختیاری، فعال صنعت فولاد در خصوص امضای طلایی وزیر برای صادرات آهن اسفنجی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۷ میلیون ۸۹۵ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از افق تهران؛ حسین بختیاری، فعال صنعت فولاد در خصوص امضای طلایی وزیر برای صادرات آهن اسفنجی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۷ میلیون ۸۹۵ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد که از این میزان حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن معامله شده است. تفاوت این دو رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن بوده و این بدان معنی است که به همین میزان مازاد عرضه داشتیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد، میزان صادرات آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه اول امسال یک میلیون ۳۰۰ و ۱۱ هزار تن به ثبت رسیده است. بنابراین می‌توان گفت این میزان صادرات آهن اسفنجی، حدودا برابر با مازاد مصرف داخلی بوده است.

به گفته این فعال فولادی، بیش از ۹۰ درصد صادرات آهن اسفنجی امسال، در تابستان صورت گرفته است.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت به دلیل قطع برق شرکت‌های فولادسازی، امکان مصرف آهن اسفنجی فراهم نبوده و لذا چاره‌ای بجز صادرات وجود نداشتند؛ مگر اینکه واحد تولیدی متوقف گردد. لذا اساسا این مطلب که صادرات آهن اسفنجی نباید انجام شود، در شرایطی درست است که مازاد تولید در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123464

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.