6

صددرصد جمعیت شهری آذربایجان غربی زیرپوشش شبکه توزیع آب شرب است

  • کد خبر : 43085
  • 25 بهمن 1399 - 20:45
صددرصد جمعیت شهری آذربایجان غربی زیرپوشش شبکه توزیع آب شرب است
"علیرضا رضوی" با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب، 23 شهر استان دارای شبکه آبرسانی بودند، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر 39 شهر استان دارای شبکه‌های آبرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پوشش صددرصدی جمعیت شهری استان از شبکه‌های توزیع آب شرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا رضوی” با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب، ۲۳ شهر استان دارای شبکه آبرسانی بودند، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر ۳۹ شهر استان دارای شبکه‌های آبرسانی هستند.
وی گفت: در ابتدای انقلاب ۸۰ درصد جمعیت شهری استان با ۹۷۶ هزار نفر تحت پوشش شبکه توزیع آب قرار داشتند که این رقم در ابتدای دولت دهم به ۹۹٫۹ درصد و تا پایان دی ماه سال ۹۸ به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
رضوی با اعلام اینکه تاکنون ۶۶۰ هزار و ۲۶۵ فقره انشعاب آب در شهرهای استان واگذار شده است، افزود: در بحث مخازن ذخیره آب در مدار، شبکه توزیع آب و ظرفیت تامین آب نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات چشمگیری به‌وجود آمده، به‌طوری که ۱۹۷ هزار و ۹۱۵ متر مکعب ظرفیت مخازن ذخیره آب موجود قبل از انقلاب به ۳۷۰ هزار و ۴۰ متر مکعب در ابتدای دولت دهم و به ۳۹۷ هزار و ۸۳۰ متر مکعب تا پایان دی ماه سال ۹۸ افزایش یافته است.
وی گفت: شبکه توزیع آب در شهرهای استان، قبل از پیروزی انقلاب، یک هزار و۳۴۶ کیلومتر بود که در ابتدای دولت دهم به چهار هزار و ۳۵۸ کیلومتر و در پایان دی ماه سال ۹۸ به چهار هزار و ۹۵۰ کیلومتر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، ظرفیت تامین آب شرب در شهرهای استان قبل از انقلاب را سه هزار و ۵۳۰ لیتر در ثانیه اعلام و اظهار کرد: این رقم در ابتدای دولت دهم به ۹ هزار و ۸۴ لیتر درثانیه و تا پایان دی ماه سال ۹۸ نیز به ۱۰ هزار و ۶۱۷ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

 

 

نیروگاهیان

وی در خصوص شبکه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، در هیچ‌یک از شهرهای استان شبکه‌های مدرن جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب وجود نداشت، اما به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی و توجه به ارتقای بهداشت عمومی، تحولی عظیم در این خصوص در استان ایجاد شد به‌طوری که تا ابتدای آغاز فعالیت دولت دهم، ۱۱ شهر استان از مزایای شبکه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شده و با تلاش‌های انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون، این رقم تا پایان دی ماه سال ۹۸ به ۱۴ شهر افزایش یافته است.
رضوی با بیان اینکه تنها ۱۷ درصد جمعیت شهری استان از شبکه فاضلاب سنتی برخوردار بودند، افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتقای سطح بهداشت عمومی در سرلوحه امور قرار گرفت و با اجرای شبکه‌های جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، در ابتدای دولت دهم ۵۸٫۸۷ درصد تحت پوشش شبکه‌های مدرن جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفتند که این رقم تا پایان دی ماه سال ۹۸ به ۶۵٫۲ درصد افزایش یافت.
وی، اجرای دو هزار و ۹۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب از رقم صفر ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت دهم و افزایش آن به سه هزار و ۲۴۹ کیلومتر در پایان سال ۹۸ و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان به ۳۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز را از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای شبکه‌های فاضلاب در سطح شهرهای استان اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص آبرسانی به روستاهای استان نیزاظهار داشت: پیش از انقلاب، ۱۱۲ روستا با ۶۱ هزار و ۷۰۱ نفر از آب شرب برخوردار بودند که این رقم در حال حاضر به دو هزار و ۳۹۹ روستا با یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۰۲ نفر جمعیت افزایش یافته است.
رضوی شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان از آب شرب در پیش از انقلاب را ۴۳٫۵ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر، شاخص برخورداری در روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی، بیش از ۹۸ درصد است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43085
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.