4

صدور مجوز استفاده از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای طرح‌های آبزی پروری و صنعت شورورزی استان گلستان

  • کد خبر : 55124
  • 03 مرداد 1400 - 18:53
صدور مجوز استفاده از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای طرح‌های آبزی پروری و صنعت شورورزی استان گلستان
"سید محسن حسینی" اظهار کرد: بر اساس این طرح که الزامات زیست محیطی در آن لحاظ شده است، استان اجازه دارد از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از موافقت وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون متر مکعب آب دریا جهت ساماندهی طرح‌های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک‌زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه با هماهنگی محیط زیست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محسن حسینی” اظهار کرد: بر اساس این طرح که الزامات زیست محیطی در آن لحاظ شده است، استان اجازه دارد از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.
وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در چند سال اخیر، به‌ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ و بررسی‌های همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

 

نیروگاهیان

حسینی افزود: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت ۴ هزار هکتاری آن در حال بهره‌برداری و اجراست و ۶ هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است. طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح ۲۲۰ هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به میزان ۷ هکتار در این طرح دیده شده است که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان شیوه استفاده از این آب را احداث کانال‌های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد و گفت: امید است این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک شایانی نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=55124
  • نویسنده : زهرا خورشیدکلائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.