3

صرفه‌جویی ارزی با تولید کنتورهای هوشمند توسط بخش خصوصی

  • کد خبر : 90830
  • 03 آذر 1401 - 22:41
صرفه‌جویی ارزی با تولید کنتورهای هوشمند توسط بخش خصوصی
جمشید بردبار مدیرعامل شرکت الکترونیک افزارآزما گفت: این شرکت از سال 1359 تولید تجهیزات تست و اندازه گیری برق را با رویکرد دانش بنیانی آغاز کرده است، از ابتدا دارای بخش R&D بوده و تمام تجهیزات از قبیل دستگاه‌های تست و اندازه‌گیری الکترونیکی، انواع اسیلوسکوپ ، مولتی متر و  منبع تغذیه را با دانش فنی متخصصان داخلی طراحی و تولید کرده است.

طراحی و تولید کنتورهای پیشرفته دیجیتال و هوشمند از عرصه‌هایی است که شرکت‌های دانش بنیان و توانمند داخلی کشور به آن ورود کرده و دستاوردهای آن را در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، جمشید بردبار مدیرعامل شرکت الکترونیک افزارآزما گفت: این شرکت از سال ۱۳۵۹ تولید تجهیزات تست و اندازه گیری برق را با رویکرد دانش بنیانی آغاز کرده است، از ابتدا دارای بخش R&D بوده و تمام تجهیزات از قبیل دستگاه‌های تست و اندازه‌گیری الکترونیکی، انواع اسیلوسکوپ ، مولتی متر و  منبع تغذیه را با دانش فنی متخصصان داخلی طراحی و تولید کرده است.
وی  با اشاره به خرید تجهیزات و دستگاه های مخابراتی از کشورهای ژاپن و آمریکا در گذشته گفت: هم اکنون این تجهیزات با همان کیفیت و با یک سوم قیمت در این شرکت طراحی و تولید می شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت الکترونیک افزار آزما با بیان این نکته که تمام محصولات این شرکت بدون استفاده از نمونه خارجی و صرفا با تکیه بر دانش فنی داخلی طراحی و تولید می شود، گفت: از سال ۱۳۸۰ طراحی و تولید کنتورهای هوشمند را آغاز کرده‌ایم و اکنون بالغ بر ۱۴ میلیون انواع کنتورهای دیجیتال و هوشمند در ایران و خارج از ایران در حال بهره برداری است، بخش R&D این شرکت در حال  طراحی و به روز رسانی کنتورهای جدید با توجه به نیاز بازارهای داخلی و جهانی است.
وی در پایان در خصوص خودکفایی کشور در ساخت این نوع محصولات عنوان کرد: از دغدغه این شرکت حضور در مجامع بین المللی، بازارهای جهانی و نمایشگاه های خارجی است که سازمان معاونت فناوری ریاست جمهوری باید زمینه حضور شرکت‌های خصوصی در بازارهای جهانی هدف را فراهم و هنگام اعزام هیئت‌های تجاری از شرکت‌های دانش بنیان خصوصی هم دعوت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90830
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.