4

صرفه‌جویی مصرف برق معادل احداث ۲ واحد نیروگاه مجازی در اهواز

  • کد خبر : 53915
  • 17 تیر 1400 - 13:41
صرفه‌جویی مصرف برق معادل احداث ۲ واحد نیروگاه مجازی در اهواز
"حسن کریمی" با تقدیر از شهروندان در امر صرفه‌جویی حداکثری در این تابستان گرم گفت: طی روزهای گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی و تجاری، صنایع، ادارات و کشاورزی شاهد کاهش خوبی در مقوله مصرف بودیم که این مهم زمینه را برای کاهش اعمال خاموشی گسترده فراهم نموده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با همکاری شهروندان، صنایع، ادارات، کشاورزان و مراکز اقتصادی و تجاری، معادل احداث و ایجاد دو واحد نیروگاه مجازی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در کلانشهر اهواز صرفه‌جویی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسن کریمی” با تقدیر از شهروندان در امر صرفه‌جویی حداکثری در این تابستان گرم گفت: طی روزهای گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی و تجاری، صنایع، ادارات و کشاورزی شاهد کاهش خوبی در مقوله مصرف بودیم که این مهم زمینه را برای کاهش اعمال خاموشی گسترده فراهم نموده است.
وی در ادامه افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده در مرکز دیسپاچینگ و کنترل و پایش انرژی این شرکت تاکنون رقمی در حدود ۴۰۰ مگاوات معادل احداث دو نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی با مدیریت سمت تقاضا از سوی مشترکان کلانشهر اهواز ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: برای ساخت و راه اندازی یک واحد نیروگاهی حداقل بین ۲ تا چهار سال زمان نیاز است و در این شرایط سخت ناشی از گرمای شدید و خشکسالی که آورد آب نیروگاه‌های برق‌آبی جهت تامین برق را به شدت کاهش داده، با همکاری بسیار خوب بخش های مختلف توانستیم مقدار زیادی از اعمال خاموشی زمانبندی شده را با صرفه‌جویی و کاهش مصرف توسط مشترکان مدیریت کنیم.

 

نیروگاهیان

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع وظیفه دارند پس از تولید برق در نیروگاه‌ها اعم از گازی، بخار، سیکل ترکیبی، آبی، بادی و یا خورشید، پس از انتقال برق تولید شده توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای به ایستگاه‌ها، جریان برق را توسط خطوط فشار متوسط و سپس با استفاده از ترانس‌های کاهنده وارد شبکه فشار ضعیف در قالب ولتاژ ۲۲۰ ولت در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
کریمی اظهار داشت: شرایط کاهش تولید امروز به گونه ای در سراسر کشور شده که ضرورت دارد با همکاری و همراهی همه بتوانیم کمبود تولید را مدیریت نماییم تا رفاه عمومی در این شرایط بسیار سخت ناشی از شدت گرما و همچنین وضعیت انتشار دور ششم کرونا حاصل شود و این مهم محقق نخواهد شد، مگر با همراهی و جدیت در امر خاموش کردن لوازم غیرضروری و رعایت حداکثری مدیریت مصرف از سوی تمام اقشار جامعه، قطعا کم و به اندازه مصرف کردن بهتر از قطع جریان برق خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53915
  • نویسنده : علیرضا شکرخدایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.