4
معاون نیروگاه شهیدمفتح اعلام کرد:

صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب با اصلاح سیستم خنک‌کن نیروگاه شهیدمفتح/ برداشت آب از منابع زیرزمینی به حداقل رسیده است

  • کد خبر : 59571
  • 03 مهر 1400 - 11:48
صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب با اصلاح سیستم خنک‌کن نیروگاه شهیدمفتح/ برداشت آب از منابع زیرزمینی به حداقل رسیده است
فتح‌الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در جریان حضور در نیروگاه شهید مفتح از بخش‌‎های مختلف این مجموعه شامل: جایگاه تخلیه سوخت، برج خنک‌کن واحد یک، ورودی پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه، اتاق فرمان‌های این مجموعه و چاه‌های آب پلمپ شده بازدید کرد.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح با اشاره به روند احداث برج خشک واحد شماره دو این نیروگاه، گفت: با اتمام این پروژه شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب واحد ۲۵۰ مگاواتی دوم نیروگاه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، پژمان اختری در جریان بازدید از نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی از نیروگاه شهید مفتح با بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق حرارتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، پروژه اصلاح سیستم خنک‌کن اصلی نیروگاه برای یک واحد از سیستم‌تر به برج خشک در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این طرح با حمایت نمایندگان استان در مجلس بزودی به بهره‌برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه این برج خشک تماما توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: مصرف آب هر واحد این نیروگاه با سیستم‌تر سالانه حدود سه میلیون متر مکعب بوده که پس از اصلاح سیستم خنک‌کن این رقم حدود ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب هر واحد صرفه‌جویی خواهد شد.

 

نیروگاهیان

اختری یادآور شد: این نیروگاه در گذشته دارای ۲۷ حلقه چاه بوده و سهم مصرف آب این نیروگاه در مقایسه با سایر بخش‌ها در گذشته کمتر از یک درصد آب‌های منطقه بوده است که با انجام پروژه‌هایی مانند خط انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه در سال ۹۴، برداشت آب از منابع زیرزمینی به حداقل رسیده است تا جایی که هم اکنون برداشت آب از ذخایر زیرزمینی از طریق دو حلقه چاه صرفاً جهت شرب و سرویس‌ها صورت می‌گیرد.
شایان ذکر است، فتح‌الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در جریان حضور در نیروگاه شهید مفتح از بخش‌های مختلف این مجموعه شامل: جایگاه تخلیه سوخت، برج خنک‌کن واحد یک، ورودی پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه، اتاق فرمان‌های این مجموعه و چاه‌های آب پلمپ شده بازدید کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار ضمن آشنایی بیشتر با روند فعالیت این نیروگاه، آمادگی خود را جهت هرگونه کمک در پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های نیروگاه در راستای خدمت به مردم شهرستان کبودرآهنگ اعلام کرد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان این بازدید سه ساعته از چاه های آب نیروگاه شهید مفتح که توسط شرکت آب منطقه‌ای پلمپ شده است، بازدید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=59571
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.