7
در هشت ماه گذشته صورت پذیرفت؛

صرفه‌جویی ۱۸ میلیون مترمکعب آب در استان مرکزی

  • کد خبر : 37658
  • 16 آذر 1399 - 19:40
صرفه‌جویی ۱۸ میلیون مترمکعب آب در استان مرکزی
"محمود قدبیگی" با اعلام این خبر افزود: در این مدت با همت و پیگیری امورهای منابع آب، 150 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد که این امر صرفه‌جویی 7 میلیون مترمکعب از منابع آبی را در پی داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، از صرفه‌جویی ۱۸ میلیون مترمکعبی آب این استان در هشت ماهه سال جاری با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود قدبیگی” با اعلام این خبر افزود: در این مدت با همت و پیگیری امورهای منابع آب، ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد که این امر صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعب از منابع آبی را در پی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد این شرکت امری ضروری است.

قدبیگی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری، ۲۲۷ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است، تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با نصب این تعداد کنتور ۹ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: ۱۷ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف و با شناسایی ۱۲۷ مورد چاه مجاز دارای اضافه برداشت، ۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.
قدبیگی با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی ما است، افزود: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری، با همت هر چه بیشتر مسائل مربوط به صیانت از منابع آب با جدیت بیش از پیش پیگیری شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37658
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.