4
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

صرفه‌جویی ۲۹۲ میلیون مترمکعبی در منابع آب زیرزمینی استان همدان

  • کد خبر : 49662
  • 23 اردیبهشت 1400 - 15:45
صرفه‌جویی ۲۹۲ میلیون مترمکعبی در منابع آب زیرزمینی استان همدان
"منصور ستوده" گفت: با انسداد 4 هزار و 717 حلقه چاه غیرمجاز بیش از 229 میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب تاکنون ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان با صرفه جویی ۲۲۹ میلیون مترمکعب آب پر و مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “منصور ستوده” گفت: با انسداد ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیرمجاز بیش از ۲۲۹ میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
وی افزود: بیشترین تعداد چاه‌های پر شده در شهرستان‌های کبودراهنگ با ۱۴۰۳ حلقه چاه و شهرستان رزن با ۷۶۳ حلقه چاه بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون ۵۱۷۰ حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: تعداد ۱۲ اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه روزی دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بر اساس هدفگذاری انجام شده، تمامی چاه‌های غیرمجاز در سطح استان همدان پر و مسدود می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز پر شده که میزان صرفه‌جویی آب از این محل یک میلیون و ۷۱۴ هزار مترمکعب بوده است.
ستوده با تاکید بر اینکه در روند انسداد چاه‌های غیرمجاز استان همدان هیچگونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری، دادستانی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان همدان همکاری مطلوبی را در روند حفاظت از منابع آب استان دارند که این امر سبب شده همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه شناخته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49662
  • نویسنده : همایون گل‌محمدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.