5
در کارگروه سازگاری با کم آبی استان گیلان مطرح شد:

صرفه‌جویی ۴۰ میلیون متر مکعب آب در گیلان تا پایان برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 66077
  • 23 آذر 1400 - 23:03
صرفه‌جویی ۴۰ میلیون متر مکعب آب در گیلان تا پایان برنامه هفتم توسعه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال 1400 برنامه سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: تاکنون حدود 15 درصد (حدود 6 میلیون متر مکعب آب) صرفه‌جویی از برنامه ابلاغی توسط دستگاه‌های عضو کارگروه محقق شده و امیدواریم تا پایان برنامه هفتم توسعه به‌طور کامل تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از صرفه‌جویی ۴۰ میلیون متر مکعبی آب تا پایان برنامه هفتم توسعه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “وحید خرّمی” در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان گیلان که با حضور اعضای استانی و کشوری به‌صورت ویدئو کنفرانس در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: بر اساس ابلاغ برنامه مصوب سازگاری با کم آبی استان گیلان، تا پایان برنامه هفتم توسعه(سال ۱۴۰۵) حدود ۴۰ میلیون متر مکعب در برداشت آب استان صرفه‌جویی و حدود ۳۰ میلیون متر مکعب اثربخشی و بهبود کیفیت منابع آب در سطح استان انجام خواهد شد که از این میزان صرفه‌جویی حدود ۱۷ میلیون متر مکعب با اقدامات آب منطقه‌ای، ۱۰ میلیون متر مکعب با اقدامات شرکت آب و فاضلاب و حدود ۱۳ میلیون متر مکعب از اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان حاصل خواهد شد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ برنامه سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵ درصد (حدود ۶ میلیون متر مکعب آب) صرفه‌جویی از برنامه ابلاغی توسط دستگاه‌های عضو کارگروه محقق شده و امیدواریم تا پایان برنامه هفتم توسعه به‌طور کامل تحقق یابد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های آب منطقه‌ای استان منطبق با بهبود کیفیت منابع آب و صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار داشت: با ساخت ۴ سد مخزنی پلرود، شفارود، لاسک و دیورش سالیانه ۳۹۱ میلیون متر مکعب از رواناب‌های سطحی استان تنظیم و در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و نیازهای زیست محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خرّمی سدهای لاستیکی را سدهای سازگار با محیط زیست استان توصیف کرد و گفت: ۱۱ سد لاستیکی در سطح استان در حال ساخت است که از این تعداد چهار سد لاستیکی در شهرهای آستانه اشرفیه، لنگرود و فومن افتتاح شده و تعداد هفت سد لاستیکی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب امکان بهره‌برداری در دولت سیزدهم را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66077
  • نویسنده : مهدی لطفی چهارده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.