4

ضرورت آگاه سازی دانش آموزان و آموزش و پرورش در جهت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر مدارس کشور

  • کد خبر : 132652
  • 14 خرداد 1403 - 10:43
ضرورت آگاه سازی دانش آموزان و آموزش و پرورش در جهت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر مدارس کشور
لزوم آگاه سازی دانش آموزان و آموزش و پرورش را در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر مدارس کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ساتبا، لزوم آگاه سازی دانش آموزان و آموزش و پرورش را در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر مدارس کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چند سالی است با کمک دانش آموزان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در راستای حل مشکلات حوزه انرژی با کمک انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌دهیم که از جمله آن می توان به طراحی و ساخت شبیه‌ساز خودروهای خورشیدی و تأمین آب گرم مدارس با کمک انرژی خورشیدی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: آموزش های معلمان درباره فرآیند کارکرد سلول های خورشیدی و فرایند تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته برای‌ دانش آموزان جالب و جذاب بوده است. این امر باعث شده تا دانش آموزان علاقه‌مند به این حوزه، به مطالب کتب درسی اکتفا نکرده و تلاش کنند بیش‌تر با انرژی‌های تجدیدپذیر بخصوص انرژی خورشیدی آشنا شوند. به نظر می رسد کلاس‌های آموزشی باید بیشتر به سمت و سوی رویکرد یادگیری مسئله‌محور سازنده‌گرا پیش برود تا بچه‌ها حس و حال خوب و متفاوتی نسبت به سایر درس‌های خود داشته باشند و اعتماد به نفس بیشتری در آنان ایجاد کند.
وی، تالیف کتاب هایی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و مزایای توسعه آن در ایران برای آگاه سازی دانش آموزان به منظور استفاده در آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: شناخت دانش‌آموزان از حوزه تجدیدپذیر کم است و دانش‌آموزان چندان آشنایی کاملی پیدا نمی‌کنند، صرفا با چند مثال ساده آشنا می‌شوند و درمورد ظرفیت‌ها و بازار کار این بخش شناخت مناسبی ندارند.
این پژوهشگر در دانشگاه شهید رجایی، راهکارهای آگاه سازی دانش آموزان در مدارس با انرژی های تجدیدپذیر را برشمرد و عنوان کرد: بهترین راه آموزش برای رده سنی دبستان، برگزاری دوره و رویدادهای مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر برای دانش آموزان است.
به گزارش روابط عمومی ساتبا، دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان ساتبا در جریان بازدید از نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر در حاشیه کنفرانسی که به همت انجمن انرژی های تجدیدپذیر و اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از غرفه دانش آموزی فعال در حوزه تجدیدپذیر بازدید کرد و
در این بازدید دانش‌آموزان منتخب پایه پنجم یک دبستان در تهران به تشریح فرایند دست ساخته هایشان با استفاده از انرژی خورشیدی پرداختند. پیش از این دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو گفته بود: با کمک مجموعه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، تفاهمنامه ای امضا شده تا بتوانیم از ظرفیت های مدارس برای تولید برق تجدیدپذیر و خورشیدی استفاده کنیم.
سید محمد رضا واعظی نژاد، مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.
وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و … سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132652

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.