4

ضرورت اجرای طرح‌های پدافندی برای پایداری آب شرب اصفهان

  • کد خبر : 88869
  • 09 آبان 1401 - 2:42
ضرورت اجرای طرح‌های پدافندی برای پایداری آب شرب اصفهان
"ابراهیم محمدی" در این رابطه گفت: با توجه به شرايط حساسِ تأمين آب شرب و بهداشتی بيش از 5 ميليون نفر در 2 استان اصفهان و يزد، می‌بایست با هدف تداوم خدمات‌رسانی به مشترکان، طرح‌های پدافندی در تأسیسات آبرسانی با جدیت اجرایی شود.

مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند و HSE شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های پدافندی گفت: با توجه به نیاز آبی اصفهان، توسعه سامانه دوم آبرسانی باید تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ابراهیم محمدی” در این رابطه گفت: با توجه به شرایط حساسِ تأمین آب شرب و بهداشتی بیش از ۵ میلیون نفر در ۲ استان اصفهان و یزد، می‌بایست با هدف تداوم خدمات‌رسانی به مشترکان، طرح‌های پدافندی در تأسیسات آبرسانی با جدیت اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته مطالعات فراوانی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به منظور شناسایی تهدیدات، آماده‌سازی و ارتقای وضعیت حفاظتی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ عملیاتی شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بیش از ۷۰۰ نقطه شامل تأسیسات و اماکن در آبفای استان اصفهان از لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بررسی شد که نتایج حاصله از آن، ارائه راهکارهایی به منظور ارتقا و بهبود وضعیت مراکز حساس در این صنعت بوده است.
محمدی تصریح کرد: مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آبفای استان اصفهان طرح جامع حفاظتی از محل تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی تا چاه‌های فلمن را در راستای حفظ امنیت سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تهیه و به صورت فازبندی عملیاتی کرده است.

 

 

نیروگاهیان

مدیر مرکز پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و HSE آبفای استان اصفهان به اهمیت و تاثیر اجرای طرح‌های پدافندی در تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: ازآنجائیکه آب شرب بیش از ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستا از طریق سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می‌شود، بر این اساس این سامانه یکی از تاسیسات اصلی و مهم آبرسانی در کشور به شمار می‌آید و شرکت مهندسی آبفای کشور هم آن را از نظر پدافند غیرعامل دارای رده حفاظتی حساس اعلام کرده است.
وی با اشاره به اینکه  تصفیه‌خانه باباشیخعلی سامانه اصلی تامین آب شرب استان است، افزود:  چنانچه به هر دلیل این سامانه  از مدار بهره‌برداری خارج شود به هیچ وجه در کوتاه مدت امکانی برای بازیابی آن وجود ندارد و این درحالیست که ظرفیت این سامانه دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب استان نیست.
وی ادام داد: طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی به منظور پیگیری اجرای سامانه دوم انجام گرفت که این اقدام یک گام اساسی در حوزه پدافند غیرعامل در بخش تأمین آب مطمئن و پایدار تلقی می‌شود.
محمدی افزود: در تیرماه ۱۴۰۱ بخشی از فاز اول سامانه دوم آبرسانی اصفهان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و حدود یک مترمکعب در ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب استان اضافه شد و ضروری است توسعه آن با سرعت انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=88869
  • نویسنده : سميرا خدري
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.